יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

מזעזע: משטרת שטוקהולם אישרה פעם נוספת את שריפת ספר התנ"ך

משטרת שטוקהולם אישרה פעם נוספת לקיים הפגנה מול שגרירות ישראל שבמהלכה מתוכננת שריפת ספר תנ״ך. ההחלטה עוררה זעם בישראל

07:25 ,28/07/23
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

משטרת שטוקהולם אישרה פעם נוספת לקיים הפגנה מול שגרירות ישראל שבמהלכה מתוכננת שריפת ספר תנ״ך. ההחלטה עוררה זעם בישראל, שם הבהירו כי האירוע לא יוכל לעבור בשתיקה ברמה המדינית.

שר החוץ אלי כהן צייץ בטוויטר כי ההחלטה יכולה לגרום לפגיעה ביחסים בין המדינות וכי הוא "מזועזע מהאיום הנוסף לשרוף ספר תורה בשבדיה". לדבריו, "‏יש לשים סוף לאיומים בפגיעה בספרי קודש ובספרי תורה".

כהן הוסיף וציין כי ישוחח בקרוב "עם שר החוץ של שבדיה ואבהיר לו כי אנחנו מצפים ממשלת שבדיה למנוע אירועים כאלה, אשר עלולים לפגוע ביחסים בין המדינות".

רב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ' גינה את ההחלטה ואמר: "תדהמה וזעזוע לאחר שמשטרת שטוקהולם אישרה בפעם השניה לשרוף את ספר התנ"ך. השלטונות השוודים בידיים רפות, וממלמלים מילים ריקות על חירות, שמתגמדות נוכח המעשים הנוראים זה שנעשה וזה שייעשה. כך לא נראית חירות, כך נראה אובדן דרך".

הרב רבינוביץ' הוסיף וקרא "לשלטונות שוודיה ולכל מי שחופש הביטוי של האדם יקר לו עוד לא מאוחר מדי. לא למען כתבי הקודש אני מבקש. אלה נשרפו כבר רבבות פעמים בידי שונאי ישראל אך שום כוח בעולם לא יכול היה להם. למענכם אני מבקש. למען נשמתכם ולמען תרבותכם. כבו את האש."

גם שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "יש לפעול למנוע בכל דרך את שריפת התנ"ך מחר בשוודיה, וכן להבהיר לממשלת שוודיה כי המשך המצב החוקי המאפשר שריפת ספרי קודש אינו מתקבל על הדעת. מדינה נאורה לא מאפשרת חילול נוראי של הדברים הכי קדושים". השר פרוש אף שוחח בשעה האחרונה עם שר החוץ, אלי כהן והתעדכן על פעילותו בכדי לבטל את האישור של המשטרה השוודית לשרוף רח"ל תנ"ך במהלך אירוע מחאה מחר.

ההפגנה צפויה להתקיים ביום שבת מול שגרירות ישראל בשטוקהולם. המשטרה הבהירה כי תנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי לשמור על הסדר הציבורי.

שריפה של ספר התנ"ך היא פעולה שנועדה לפגוע ברגשות הדתיים של היהודים. זהו מעשה של שנאה וחוסר כבוד. המשטרה השוודית צריכה לבטל את ההפגנה ולמנוע את שריפה של ספר התנ"ך.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו