שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

לחץ גובר על ביידן לפרוש מהמירוץ לאחר עימות כושל מול טראמפ

לאחר העימות הכושל של הנשיא ביידן מול הנשיא לשעבר טראמפ, עשרות מחוקקים דמוקרטים שוקלים לקרוא לו לפרוש מהמירוץ לנשיאות.

20:57 ,03/07/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מספר ימים לאחר העימות הכושל של הנשיא ג'ו ביידן מול הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מתחזקות הקריאות בקרב מחוקקים דמוקרטיים לפרישתו מהמירוץ לנשיאות. העימות, שנחשב לכושל מבחינתו של ביידן, גרם לחששות כבדים בקרב חברי המפלגה הדמוקרטית באשר לסיכוייו להיבחר מחדש בנובמבר הקרוב.

לויד דוג'ט מטקסס הפך למחוקק הדמוקרטי הראשון שקרא בפומבי לביידן לפרוש מהמירוץ. דוג'ט לא לבד רשת CBC מדווחת כי עשרות מחוקקים דמוקרטיים שוקלים לקרוא לנשיא לזוז הצידה ולהעניק הזדמנות למועמד חדש להתמודד בבחירות. אחת המחוקקות, שדיברה עם הרשת, תיארה את הקבוצה כגדולה ומגוונת, המשתרעת על פני חלקים נרחבים מהסיעה הדמוקרטית.

"אנחנו מודאגים מיכולתו של הנשיא להיבחר מחדש," אמר המחוקק. "אנחנו מקווים שהוא יקבל את ההחלטה הנכונה ויעזור לנו למצוא מועמד חדש." המחוקקים הדמוקרטים "פגיעים" בבית הנבחרים החלו להפיץ מכתב המבקש מהנשיא לזוז הצידה. "אם יש הרבה אנשים שנרשמים, אני חושב שהסכר יכול להיפרץ," הוסיף המחוקק.

במקביל, לפי דיווחים בארה"ב, הנשיא ביידן ייפגש בקרוב עם 20 מושלי מדינות דמוקרטיים. ייתכן שבמהלך הפגישות הללו ינסו המושלים לשכנע את ביידן לפרוש מהמירוץ. מושלי המדינות, שחלקם בעלי השפעה רבה על הציבור הדמוקרטי, מקווים לשכנע את ביידן שפרישתו תהיה המעשה הנכון ביותר למען עתיד המפלגה והמדינה.

הסיפור לא נעצר כאן. סגן דוברת הבית הלבן, אנדרו בייטס, הגיב לציוץ וטען שהדיווח ב"ניו יורק טיימס" לפיו הנשיא ביידן שוקל לפרוש מהמירוץ לנשיאות כוזב לחלוטין. "אם העיתון היה מעניק להם יותר מ-7 דקות לענות, בבית הלבן היו אומרים את זה לטיימס בעצמם," כתב בייטס.

בעוד שהמפלגה הדמוקרטית נמצאת במאבק פנימי ובמאבק על עתידה, הרפובליקנים צופים במתרחש בעניין רב. העימות האחרון בין ביידן לטראמפ העלה את הטמפרטורות בשני המחנות הפוליטיים, כאשר כל צד מנסה למנף את התוצאה לטובתו.

הנשיא לשעבר טראמפ, שזוכה לתמיכה רחבה בקרב הרפובליקנים, לא פספס את ההזדמנות לבקר את ביידן ולהציג את העימות כהוכחה נוספת לאי-כשירותו של הנשיא הנוכחי להוביל את המדינה. במקביל, הדמוקרטים מתמודדים עם שאלות קשות בנוגע ליכולת המפלגה להציג חזית אחידה ולמצוא מועמד שיוכל להתמודד בהצלחה מול טראמפ.

לא משנה כיצד יסתיים המאבק הפנימי במפלגה הדמוקרטית, ברור שהחודשים הקרובים יהיו מכריעים עבור עתיד המפלגה ועתיד ארצות הברית. אם ביידן יבחר לפרוש, המפלגה תצטרך למצוא במהירות מועמד חדש שיוכל לאחד את השורות ולהתמודד מול טראמפ בבחירות הקרובות. אם יבחר להישאר במירוץ, יצטרך הנשיא להתמודד עם ביקורת פנימית ולהוכיח שהוא המועמד הטוב ביותר לנצח את טראמפ ולהוביל את המדינה קדימה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו