יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

"לא משנה למי יצביעו, יפסידו": כך מציגים באיראן את הבחירות

סוכנות הידיעות הרשמית, "פארס", הקדישה טור ארוך לבחירות שמתקיימות בישראל. בטור התייחסו ליריבות בין נתניהו ולפיד, וגם על ההסלמה בשטחי יו"ש

10:57 ,01/11/22
קרדיט: רויטרס / נשיא איראן אבראהים ראיסי
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מדינת ישראל צועדת היום לבחירות בפעם החמישית בארבע השנים האחרונות. בעוד שהמערכת הפוליטית ממשיכה בהכנות ובמאמצי השכנוע האחרונים, גם עיניה של איראן נשואות ליום הבוחר הישראלי. בטור שעלה אתמול (שני) בסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית, "פארס", נכתב כי "לא משנה למי הציונים יצביעו, הם יצאו מפסידים". זאת, לאור הטענה כי "ישראל טובעת במשברים פוליטיים, חוסר ביטחון, פגיעה בזכויות אדם, בעיות כלכליות ומתקפות סייבר, ואף אחד לא מצפה לשינוי".

בתוך כך, הטור התייחס ארוכות לתפקידו הפוליטי של ראש הממשלה יאיר לפיד. "למרות שלפיד הוא דמות פוליטית, הוא החל את עבודתו במטה 'משרד המלחמה של המשטר הציוני'. הוא אף הסתבך עם ההתנגדות הפלסטינית כדי להוכיח את ניהול המלחמה שלו. אחריו ימים ולילות של גשם של רקטות על ההתנחלויות, הוא נקט בהפוגה והפסיק את המלחמה הנרחבת. מנגד פוליטיקאים לשעבר, כמו אהוד אולמרט, הודה כי הבחירות הקרובות לא ישנו את המצב בתל אביב, נתניהו לא יחזור להיות ראש הממשלה, התחרות בין לפיד ונתניהו היא על כלום"', נכתב.

כמו כן, באתר "פארס" גם התייחסו לכך שאת הבחירות, מלווה גם גל פיגועים וחוסר ביטחון. "גלי חוסר הביטחון של הציונים לא רק שהם אינם עוצרים, אלא אף מתגברים. ההתנגשויות האחרונות בין הצבא הציוני להתנגדות הפלסטינית, החלו בג'ין, והותירו את הציונים ללא שינה. בינתיים הם מתכננים לערוף בחירות, וחברון הפכה בימים האחרונים לבית קרבות לחיילים ולמתנחלים. קבוצת גוב האריות הפכה לסיוט החדש של תל אביב, סמל ההתנגדות, וקבוצה חזקה שהביאה להצלחה העממית של ההתנגדות הפלסטינית".

עוד בחרו להתייחס באתר הפרסי ליחסים המדיניים בין ישראל לבת בריתה הקרובה, ארה"ב. באתר נכתב כי "המשטר הציוני נתון תחת כל כך הרבה האשמות, שאפילו בעלתי בריתו במערב ובארה"ב, אינם יכולים לכסות את חולשותיו ופשעיו הפחדניים. בימים האחרונים הודיעו ארגוני זכויות אדם כי הם חוקרים את פשעי האפרטהייד של המשטר הציוני. אנליסטים מערביים גם הודו כי 'תל אביב אינה מסוגלת לסייע לבעלות בריתה, במיוחד אוקראינה, כי מערכות ההגנה של המשטר הציוני אינן מספיק יעילות אפילו כדי להגן על עצמה".

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר קליינר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו