יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

יותר מ 2000 הרוגים ברעש האדמה במרוקו | אותרו כל הישראלים

רעידת האדמה במרוקו גבתה על כה 2000 הרוגים. כל מנותקי הקשר הישראלים אותרו מיד עם צאת השבת | מדינות רבות מציעות סיוע הומניטרי

09:13 ,10/09/23
לפי סעיף 27 א/צילום מסך
קרדיט: לפי סעיף 27 א/צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

רעידת אדמה הרסנית בעוצמה 6.8 התרחשה בליל שבת האחרון ליד העיר מרקש שבמרוקו, גבתה עד כה את חייהם של למעלה מ-2000 בני אדם והותירה בעקבותיה הרס וחורבן רב.

אזור הרובע היהודי העתיק במרקש נפגע אנושות מהרעש – בתים קרסו והתפוררו, ומתנדבים פונים באופן ידני את ההריסות בתקווה לאתר ניצולים. חפידה סהרוויה, תושבת הרובע בת 50, סיפרה בהלם על רגעי האימה: "אכלנו ארוחת ערב כשקולות הפיצוצים מילאו את האוויר. מיהרתי החוצה עם ילדיי וראיתי את ביתנו מתמוטט".

מספר ההרוגים המדויק נכון להבוקר עומד על 2,012 הרוגים ו-1,404 פצועים המוגדרים כקשה אנוש. החשש האמיתי במדינה הוא שמספר ההרוגים גדול בהרבה. אך ממדי האסון עדיין אינם ידועים במלואם. מוקד הרעש, בעוצמה 6.8 בסולם ריכטר, היה כ-80 ק"מ דרומית למרקש והורגש ברחבי המדינה. אלפי מבנים קרסו או ניזוקו קשות בעיקר באזורים הרריים.

במרקש מתגוררים כ-200 יהודים, ואלפי תיירים יהודים מבקרים מדי שנה ברובע היהודי העתיק שם, הנכלל באתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. משרד החוץ הישראלי הודיע כי איתר את כל הנעדרים הישראלים ששהו במקום.

מלך מרוקו הכריז על שלושה ימי אבל לאומי. חיילים הצטרפו למאמצי החיפוש וההצלה וסיפקו לנפגעים מים, מזון וציוד. רבים מהנספים משערים שנקברו בהריסות באזורים הרריים נידחים.

מנהיגי מדינות רבות, בהן ארה"ב, צרפת, ספרד, הודו ואיחוד האמירויות, הביעו הזדהות עם מרוקו והציעו סיוע הומניטרי ורפואי. גם ישראל שלחה משלחת חילוץ למקום. האיחוד האירופי אמר במכתב למלך מוחמד כי הוא "עצוב מאוד מההשלכות ההרסניות של האירוע הטרגי" וכי הוא "מוכן לסייע בכל דרך".

ממדי האסון ומספר הקורבנות עדיין אינם ידועים במלואם, וצוותים מקומיים ובינלאומיים ממשיכים במרץ במאמצי החיפוש וההצלה ובפינוי ההריסות בתקווה לאתר ניצולים נוספים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו