יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

טרור בלב רוסיה: 140 הרוגים בפיגוע משולב באולם הופעות

פיגוע טרור משולב מטענים וירי באולם הופעות במוסקבה גרם למותם של 140 בני אדם ופציעתם של מאות נוספים. דאע"ש לקח אחריות, כ-11 חשודים נעצרו.

20:09 ,23/03/24
שאורסטוק
קרדיט: שאורסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

זוועה ואימה אחזו הלילה בבירת רוסיה מוסקבה, לאחר שארגון הטרור דאע"ש ביצע פיגוע דמים חסר תקדים באולם האירועים "קרוקוס סיטי הול" הסמוך לעיר. בפיגוע המשולב והאכזרי, שכלל מטענים עוצמתיים וירי אוטומטי, נרצחו לפחות 140 בני אדם ועוד יותר ממאה נוספים נפצעו, חלקם במצב קריטי ואנוש.

לפי הדיווחים הזוועתיים שזרמו מזירת האירוע, הפיגוע החל כאשר מטענים התפוצצו בלב אולם האירועים בסביבות השעה 19:00 בליל שבת. מטעני החבלה החזקים גרמו לשריפה ענקית ולקריסת גג המבנה. בצל חורבנות אלה, חמושים שהתמקמו על גגות סמוכות פתחו באש אוטומטית אינטנסיבית לעבר נמלטים וכוחות חירום שהגיעו לזירה המזעזעת.

תיעודים קשים מהזירה מראים מראות זוועה של גופות רבות פזורות ברחבי האולם ההרוס, לצד נמלטים המבוהלים מהאש והירי הבלתי פוסק. כוחות הרפואה והחילוץ שהגיעו למקום עמלו על חילוץ פצועים קשה מבין ההריסות הרבות.

בשלב זה, כ-11 חשודים עיקריים נעצרו בידי כוחות הבטחון הרוסיים, אך ארגון דאע"ש כבר לקח אחריות רשמית על הפיגוע האכזר. ממשלת ארה"ב טענה כי היא אכן העבירה אזהרה לרוסיה על איום דאע"ש באזור, בעקבות מידע מודיעיני שנחשף.

עם זאת, הרוסים עצמם מתעקשים להאשים את אוקראינה בפיגוע, למרות הכחשותיה החדות של קייב. בינתיים, נשיא ישראל יצחק הרצוג הביע תנחומים לרוסים וגינה את "הפיגוע הברברי". גם ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה הוציאו הודעות גינוי לפיגוע הדמים הקשה.

זירת האירוע האיומה, בה נותרו עשרות גופות מפוזרות וחלקים של מבנים שריחפו באוויר עדיין, הפכה במהלך הלילה לזירת חקירה אינטנסיבית של רשויות הבטחון הרוסיות. המוני בני אדם שנפצעו באירוע פונו לבתי החולים בעיר ונאבקים על חייהם, כשחלקם במצבים קריטיים ביותר. פיגוע האימים במוסקבה נחרת כאחד הקטלניים והמזעזעים ביותר שידעה רוסיה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו