יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

העולם נגד החות'ים: ארה"ב מקימה כח ימי רב-לאומי

שר ההגנה האמריקאי הודיע אמש על הקמת כח ימי רב-לאומי בים האדום שמטרתו להילחם במיליציות החות'ים מתימן ולהגן על חופש הספנות

08:53 ,19/12/23
עמוס בן גרשום, לע
קרדיט: עמוס בן גרשום, לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ארצות הברית מובילה יוזמה צבאית רב-לאומית חדשה כנגד מיליציות החות'ים השיעיות בתימן, שאיימו לחסום את מצרי באב אל מנדב והטילו מצור ימי על נתיבי הסחר בים האדום. שר ההגנה לויד אוסטין הודיע אמש כי כוח ימי משותף בהובלת ארה"ב יוצב בים סוף על מנת להגן על חופש התנועה והסחר מפני המיליציות.

בכח הלוחם ייקחו חלק לצד ארה"ב גם בריטניה, צרפת, קנדה, ספרד, איטליה, הולנד, נורווגיה, איי סיישל ובחריין – סך הכל 9 מדינות. הכח יפעל לליווי ספינות, למניעת התקפות נגד כלי שיט מסחריים ולנטרול סיכונים מצד המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן.

על פי אוסטין, מדובר ביוזמה "להגנה על האינטרסים שלנו ושל בעלות הברית שלנו נגד הגורמים הדסטביליזטורים והמאיימים באזור". הוא הוסיף כי "נעמוד לצד הקואליציה בתימן כדי להגן על אזרחים חפים מפשע". המהלך נראה כחלק מהמאמץ המערבי לבלום את התפשטות השפעת איראן במזרח התיכון באמצעות חיזוק תימן כבעלת ברית מקומית.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו