יום שני, 08/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

העולם מתנקה מטרור

לאחר חיסולו של מנהיג דעאש אבו איברהים אל האשימי, מתפרסמים נתונים חדשים על המבצע לתפיסתו של מנהיג דעאש החדש.

18:21 ,05/02/22
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לפי מה שהתפרסם בוושינגטון פוסט, נשיא ארה"ב ביידן הורה על תפיסתו של מנהיג דעאש בחיים, וההחלטה לתקוף מהקרקע היתה כדי להימנע מהרג חפים מפשע.

לפי מה שהתפרסם עוד, מנהיג דעאש אבו איברהים התגלה כבר לפני כמה חודשים, ומאז ארה"ב התחילה בתכנון המבצע ללכידתו. נשיא ארה"ב עודכן בפרטים ב-20 בדצמבר וניבחנו מספר אפשרויות. המטרה היתה כאמור ללוכדו בעודו בחיים, אבל עלתה האפשרות שהמבצע יוביל בסופו של דבר למותו.

לפי גורמי ממשל אמריקנים המבצע הזה היה מורכב יותר מאשר מבצעים אחרים. אחרי חודשים של מעקב התברר שאל האשימי מתגורר באזור שמאוכלס בילדים רבים, בקומה הראשונה התגוררו משפחות, שלא ידעו אם היו קשורי אליו או שכלל לא ידעו על קיומו של מנהיג דעאש בקרבתם, ואל האשימי מיעט ככל הניתן לצאת מהבית.

אנשי הצבא תדרכו את ג׳ו ביידן בפרטים של המבצע והאפשרויות שעומדות לפניהם ואף הציגו בפניו דגם של הבית בו מסתתר אל האשימי, ביידן הורה לחשוב על דרך אחרת לבצע את המבצע הואיל ולפי מידע שהגיע אל האשימי הקיף את עצמו בנשים וילדים בתור מגן אנושי, דבר שיקשה על ארה"ב לחסלו בלי לפגוע בחפים מפשע, ולכן הורה ביידן שהמבצע יתבצע ע"י מבצע קרקעי ולא ע"י תקיפה אווירית.

מדברי ביידן אתמול (חמישי)"בחרנו לבצע פשיטה של כוחות מיוחדים תוך סיגון גדול לאנשינו, במקום לבצע אותו בתקיפה אווירית, בחרנו בדרך הזו כדי למזער הרג של חפים מפשע" כך מדברי נשיא ארה"ב.

לאחר שהגיעו הכוחות האמריקנים לבית המסתור הם הורו לאנשי הבית לצאת מהבניין ואכן היה היענות מצד דיירי הקומה הראשונה להתפנות ולפי המידע 10 אנשים הצליחו לחלץ עצמם מהמבנה 8 מהם ילדים.

אלא שתוך כדי הפינוי נשמע פיצוץ אדיר מכיוון הקומה השלישית, אל האשימי הפעיל מטען חבלה ופוצץ את עצמו יחד עם בני משפחתו, בדיוק כמו מה שעשה המנהיג הקודם אבו בכר אל בגדאדי שפוצץ גם הוא את עצמו רגע לפני שלכדו אותו הכוחות האמריקנים.

לאחר הפיצוץ הורו ראשי הממשל לבצע זיהוי של הגופה האם אכן זהו אל האשימי, ורק לאחר שהגיעו הבדיקות ואישרו שזהו אכן אבו איברהים אל האשימי, ארה"ב הודיעה על כך לעולם.

וכעת מקווים שהחיסול יהווה מכה קשה לדעאש ויוביל להחלשת הארגון עד להכחדתו.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

4 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ידידיה מלכיאלי הגיב:

    שום דבר לא מתנקה, הטרור רק גואה במיוחד כשזה קרוב אלינו

  2. מיטל הגיב:

    מרתק לאן זה הולך. נראה לי שהשבוע זה יקבל כבר כיוון

  3. אמריקאי הגיב:

    בהחלט עשו עבודה יפה. חיסול ממוקד מהסרטים

  4. ישראל הגיב:

    הגיע הזמן שאמריקה תפעל ולא רק תדבר

כתבות נוספות של Yossi Cohen
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו