יום שני, 08/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

הסלמה בים: ספינת משא הותקפה בטילים ליד חופי תימן, 2 נהרגו

מתקפה קטלנית ראשונה של החות'ים על ספינת סוחר בעקבות המלחמה בעזה. לפחות שני מלחים נהרגו ו-6 נפצעו כשהספינה True Confidence הותקפה בטילים

21:22 ,06/03/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך / ארכיון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במתקפה קטלנית ראשונה של החות'ים על ספינות סוחר בעקבות המלחמה בעזה, לפחות שני מלחים נהרגו ועוד שישה נפצעו היום (רביעי) כשהספינה True Confidence הותקפה בטילים ימיים ליד חופי תימן. זוהי הפעם הראשונה שבה נגרמו נפגעים בנפש בהתקפות החות'ים על ספינות סוחר במפרץ עדן ובים האדום.

על פי הדיווחים, הספינה True Confidence שעגנה בסין ושטה לכיוון ג'דה בסעודיה, נפגעה מטילים כ-90 ק"מ מדרום-מערב לעיר עדן שבתימן. הצוות שכלל 20 מלחים ושלושה מאבטחים נטש את הספינה הבוערת בסירות הצלה. דובר החות'ים יחיא סריע לקח אחריות רשמית על התקיפה וטען כי הפגיעה הייתה "מדויקת" ובוצעה לאחר שהצוות דחה "אזהרות" מצידם.

ההתקפה המשמעותית הזו ממחישה את הסיכון הביטחוני שמציבות פעולות החות'ים על נתיבי הסחר הבינלאומיים האסטרטגיים במפרץ עדן ובים האדום. החות'ים, בעלי בריתה של איראן בתימן, החלו בחודשים האחרונים במתקפות נרחבות על ספינות סוחר בים האדום ובמפרץ עדן במה שהם מגדירים כ"סולידריות" עם הפלסטינים במלחמה בעזה.

למרות שעד כה לא היו נפגעים בפעולותיהם, המתקפות גרמו לשיבוש משמעותי בנתיבי השיט ובתעלת סואץ, זרם הסחר הקריטי לכלכלה העולמית. חברות ספנות רבות נאלצו לעקוף את תעלת סואץ ולשוט במסלולים ארוכים יותר סביב אפריקה, מה שהעלה את עלויות הובלת הסחורות. לפי דיווחים באו"ם, נפח התנועה המסחרית בתעלת סואץ ירד בכ-40% במהלך החודשים האחרונים.

ארצות הברית וברינית נקטו בחודשים האחרונים פעולות צבאיות נרחבות כנגד החות'ים במטרה לסכל את מתקפותיהם על הספינות. רק אמש דיווח צבא ארה"ב כי סיכל ניסיון תקיפה של החות'ים על אחת משחתותיו בים האדום והשמיד מספר כלי שיט בלתי מאוישים וטילים שהיו ברשות החות'ים בתימן.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אלחנן כהן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו