שבת, 28/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

הסכם היסטורי: רוסיה וצפון קוריאה יספקו סיוע צבאי הדדי

רוסיה וצפון קוריאה חתמו על הסכם לסיוע צבאי הדדי במקרי תוקפנות מזויינת, לאחר ביקורו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בצפון קוריאה.

08:23 ,20/06/24
הקרמלין
קרדיט: הקרמלין
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בעקבות ביקורו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בצפון קוריאה, חתמו שתי המדינות על הסכם שיאפשר סיוע צבאי הדדי במקרה שאחת מהן תתמודד עם תוקפנות מזויינת. ההסכם מהווה צעד משמעותי במערכת היחסים בין רוסיה וצפון קוריאה, ומשקף את התקרבותן האסטרטגית בזירה הבינלאומית.

ההסכם נחתם בטקס חגיגי בו השתתפו שני המנהיגים. הרודן הצפון קוריאני, קים ג'ונג און, כינה את הביקור של פוטין "שלב אסטרטגי משמעותי בפיתוח הקשרים הדו-צדדיים וההגנה על השלום והיציבות העולמיים". ההצהרה הזו מדגישה את החשיבות שהמנהיג הצפון קוריאני מייחס לחיזוק הברית עם רוסיה, במיוחד על רקע המתחים הגוברים בזירה הבינלאומית.

ההסכם בין רוסיה לצפון קוריאה מגיע בתקופה של מתיחות גוברת בזירה הבינלאומית, במיוחד מול המדינות המערביות. רוסיה, המתמודדת עם סנקציות ומצור כלכלי בעקבות מלחמתה באוקראינה, מוצאת בצפון קוריאה שותף אסטרטגי חשוב שמוכן לעמוד לצידה. מצדה, צפון קוריאה מחפשת לגייס בעלי ברית חזקים מול האיומים שמציבה ארצות הברית ובעלות בריתה.

ההסכם החדש כולל סעיפים המתחייבים על סיוע צבאי בכל האמצעים הזמינים במקרה של תוקפנות מזויינת כלפי אחת מהמדינות. בכך, מבטיחים שני הצדדים תמיכה מקיפה ואיתנה במקרה של סכסוך צבאי, בין אם מדובר בציוד, כוחות לוחמים או מודיעין.

ביקורו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בצפון קוריאה היה הראשון מסוגו מזה שנים רבות, והוא סימן תחילתה של תקופה חדשה ביחסים בין המדינות. במהלך הביקור, דנו המנהיגים בשורה של נושאים אסטרטגיים וכלכליים, כולל חיזוק שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה, התחבורה והחקלאות.

קים ג'ונג און הדגיש בנאומו את החשיבות הרבה של ביקורו של פוטין, ואמר כי "הביקור מסמן את תחילתו של עידן חדש של שיתוף פעולה והבנה בין המדינות, ומחזק את המחויבות שלנו לשלום וליציבות באזור ובעולם כולו".

התגובות הבינלאומיות להסכם לא איחרו לבוא. ארצות הברית ובעלות בריתה הביעו דאגה עמוקה מהתקרבותה של רוסיה לצפון קוריאה, וציינו כי הברית הזו עלולה להוביל להחרפת המתחים הגלובליים. נציגי מדינות שונות קראו להגברת הלחץ על שתי המדינות, במטרה למנוע מהן לפעול בצורה שתסכן את היציבות האזורית והעולמית.

במקביל, סין הביעה תמיכה זהירה במהלך, והצהירה כי היא מקווה שההסכם יתרום ליציבות ולשלום באזור. סין, בעלת ברית חשובה של שתי המדינות, עשויה לראות בהסכם צעד חיובי שיאזן את הכוחות במזרח אסיה מול ההשפעה האמריקאית והמערבית.

ההסכם החדש בין רוסיה לצפון קוריאה עשוי להשפיע באופן משמעותי על המאזן האסטרטגי במזרח אסיה. חיזוק הקשרים הצבאיים בין המדינות מעלה את החשש מפני התדרדרות נוספת במתיחות האזורית, במיוחד על רקע תוכנית הגרעין של צפון קוריאה והעימותים הצבאיים המתמשכים באזור.

בזמן שרוסיה מחפשת לחזק את עמדתה מול הלחצים המערביים, צפון קוריאה מוצאת את עצמה בעמדה נוחה יותר להפעיל לחצים נוספים על שכנותיה ועל ארצות הברית. ההסכם ממצב את שתי המדינות כבעלות ברית אסטרטגיות, שמוכנות לספק זו לזו תמיכה במצבים של עימותים צבאיים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו