יום שני, 01/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

הכישלון של ביידן בעימות: "במפלגה כבר מדברים על להחליפו"

ביידן וטראמפ בעימות נשיאותי סוער על ישראל, כלכלה ומהגרים. ביידן מואשם בחולשה, דיונים על החלפתו כמועמד. 67% מהצופים: טראמפ ניצח.

08:12 ,28/06/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במשך יותר ממאה דקות, מעבר לזמן המתוכנן, התעמתו בשידור חי המתמודדים המובילים לנשיאות ארצות הברית, הנשיא המכהן ג'ו ביידן והנשיא לשעבר דונלד טראמפ. חלק ניכר מהעימות עסק בישראל.

ביידן הודה בקולו כי ארה"ב מעכבת משלוחי נשק לישראל, אך טען כי "הדבר היחיד שמנענו מישראל הוא פצצות 2000 פאונד הן לא עובדות טוב באזורים מאוכלסים. הגנו על ישראל והצלנו אותה". לטענתו, "אנחנו מספקים לישראל את כל הנשק שהם צריכים וכשהם צריכים את זה". ביידן הדגיש כי הוא זה שפעל להגן על ישראל מפני מתקפת הטילים האיראנית לפני כחודשיים ואמר: "הצלנו את ישראל כשאיראן תקפה".

לטענתו, ישראל הצליחה להחליש מאוד את חמאס, ושיש לחסל את ארגון הטרור, "אבל צריך להיות זהירים מאוד בריכוזי אוכלוסין". ביידן חזר וטען כי ישראל הסכימה לעסקת החטופים שהציג, וכי חמאס הוא זה שדחה את העסקה. "כולם במועצת הביטחון, ב-G7 וגם נתניהו עצמו תמכו בעסקה. היחיד שרוצה שהמלחמה תימשך הוא חמאס. אנחנו עדיין עושים מאמצים גדולים כדי לגרום להם לקבל את העסקה".

לשמע הדברים האלה אמר טראמפ לביידן: "אתה צריך לתת לישראל לסיים את העבודה. הפכת להיות כמו פלסטיני – אבל אפילו הם לא אוהבים אותך. אתה פלסטיני רע וחלש". טראמפ טען כי אם הוא היה הנשיא, חמאס לא היה מעז לתקוף את ישראל. "חמאס לעולם לא היה פולש לישראל אם הייתי נשיא, כי איראן הייתה מרוששת בתקופתי. לא היה להם כסף. תחתיו כל העולם מתפוצץ", אמר טראמפ.

ביידן הזכיר בתגובה פגיעות שגרמה טהרן לחיילים אמריקנים בזמן כהונת טראמפ, בעקבות חיסול סולימאני: "איראן תקפה חיילים אמריקנים וגרמה נזק מוחי לחיילים שלנו, והוא לא עשה עם זה כלום כשהוא היה נשיא. הוא אמר שיש להם כאבי ראש".

בפתח העימות, דיברו על הכלכלה כאשר טראמפ טען כי בתקופתו "הייתה לנו הכלכלה הטובה ביותר בהיסטוריה, מעולם מצבנו לא היה טוב יותר". ביידן הגיב לו: "אתה היחיד שחושב כך…".

גם סוגיית המהגרים עלתה שוב ושוב, וטראמפ האשים את ביידן כי "נשים צעירות רבות נרצחו על ידי אנשים שהוא מאפשר להם להיכנס". הנשיא לשעבר אמר: "הגבול שלנו הוא המקום הכי מסוכן בעולם, והוא פתח אותו. רוצחים נכנסים, והם הורגים נשים, וזה נורא". ביידן טען שמספר המהגרים הנכנסים לארה"ב שלא כחוק דווקא ירד ב-40% מאז שטראמפ עזב את התפקיד, והזכיר ש"כשהוא היה נשיא הוא הפריד תינוקות מאימהות ושם אותם בכלובים".

טראמפ לעג לו ואמר: "אני לא יודע מה הוא אמר בסוף המשפט, אני לא חושב שהוא יודע בעצמו. הוא החליט לפתוח את המדינה שלנו לאנשים מבתי כלא, בתי חולים לחולי נפש, טרוריסטים. מגיעים אלינו טרוריסטים מכל העולם, מהמזרח התיכון, מכל מקום. היה לנו את הגבול הכי בטוח". ביידן האשים את טראמפ שהוא "מגזים" ו"משקר".

לסיום נשאל טראמפ אם יקבל את תוצאות הבחירות לנשיאות גם אם יפסיד, וענה: "אם הבחירות יהיו הוגנות וחוקיות לחלוטין". ביידן השיב לו: "אתה בכיין. אתה לא מסוגל להפסיד".

קריאות להחליפו

בכיר במפלגה הדמוקרטית אמר לאחר העימות הדרמטי בין טראמפ לביידן: "קשה לטעון שביידן צריך להיות המועמד שלנו". דיווחים על פאניקה בקרב הדמוקרטים לאחר שהנשיא נאבק להתבטא לאורך העימות עם טראמפ. בערך באמצע הדיון, אסטרטג דמוקרטי שעבד עם הקמפיין של ביידן לשנת 2020 כינה אותו "אסון".

באופן פומבי אנשי ביידן והמקורבים אליו תומכים בנשיא, ומציינים שהוא עמד על המדיניות האמריקאית. "הוא נכנס לתלם", אומרת סגנית הנשיא קמאלה האריס, לפי הניו יורק טיימס. "הנשיא שלנו הראה שהוא ינצח בבחירות".

התגובות להופעתו של הנשיא ביידן בעימות היו רעות מאוד, ויש מי שתיארו הבוקר את האווירה במפלגה הדמוקרטית כפאניקה. חלק מהדמוקרטים אף מדברים על החלפת ביידן במועמד אחר, פחות מחמישה חודשים לפני הבחירות.

העימות הלילה נערך באטלנטה, ג'ורג'יה, ונמשך כ-100 דקות. כדי למנוע את הכאוס שאפיין את העימות הראשון בין ביידן לטראמפ בבחירות 2020, אז הרבו להתפרץ זה לדברי זה, הפעם האירוע היה ללא קהל, והמיקרופון של כל מועמד הושתק כשהיריב דיבר. הם הרבו לעלוב האחד בשני ואף נמנעו מללחוץ ידיים כשעלו לבמה.

טראמפ חזר על טענתו לפיה החלטתו של ביידן לשחרר כסף לאיראן הובילה לתמיכה בחמאס ובחיזבאללה. טראמפ גם הצביע על הפגנות פרו-פלסטיניות בערים ברחבי ארה"ב, ואמר שהן הורסות את ארה"ב. "יש לנו את הפלסטינים ויש לנו את כולם מתפרעים בכל מקום", אמר טראמפ. "אתה מדבר על שרלוטסוויל, זה פי מאה שרלוטסוויל, אלף פעמים. כל המדינה מתפוצצת בגללך".

את הדברים אמר טראמפ בתגובה לדבריו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שגינה את האנטישמיות והגזענות, ואמר שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ כינה את הנאצים בעצרת עליונות הלבנה בשרלוטסוויל ב-2017 "אנשים טובים". הוא גם טען שטראמפ חושב שלהיטלר היו רעיונות טובים. "הייתי רוצה לדעת מה הם", אמר ביידן.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ נשאל האם הוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית. "אני צריך לראות", הוא אמר. "הבעיה שיש לנו היא שיש להם את כל הכסף".

ביידן אמר ש"הציל את ישראל כשאיראן תקפה", טראמפ האשים אותו שלא תמך מספיק: "איתי חמאס לעולם לא היה פולש, הפכת לפלסטיני רע וחלש" אמר לביידן. ביידן הודה בעיכוב משלוחי פצצות לישראל. בייידן אמר על הסיוע לישראל: "אנחנו מספקים לישראל את כל הנשק שהם צריכים וכשהם צריכים את זה". ביידן הודה כי ארה"ב מעכבת את משלוח הפצצות הכבדות לישראל, מחשש שיגרמו להרוגים רבים ולנזק רב אם ייעשה בהן שימוש באזורים מאוכלסים. טראמפ ענה לביידן: "אתה צריך לתת לישראל לסיים את העבודה. הפכת לפלסטיני רע וחלש".

"ביידן צריך לפרוש"

ברשת CNN דווח כי מתקיימים דיונים בקרב בכירים במפלגה הדמוקרטית אם לגשת לבית הלבן ולומר להם: "ביידן צריך לפרוש". פרשן CNN ג'ון קינג סיפר על "פאניקה במפלגה הדמוקרטית, לביידן הייתה הופעה גרועה, ובכירים במפלגה מזהים שיש פה בעיה. הבכירים חוששים שביידן יפגע בסיכויים של מתמודדי המפלגה במרוצים השונים ושוקלים מה לעשות. ללכת אליו ולבקש ממנו לפרוש או לצאת החוצה ולהצביע שישנה בעיה".

רשת CNN דיווחה כי בקרב מצביעים שצפו בעימות בין הנשיא ביידן לנשיא לשעבר טראמפ, 67% אמרו כי טראמפ הציג ביצועים טובים יותר. הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו מפלורידה אמר שהוא חושב שיותר אמריקאים הגיעו למסקנה שהיה להם טוב יותר כשדונלד טראמפ היה נשיא.

הוא הוסיף ואמר כי "אין ספק שטראמפ ניצח את העימות. אמריקאים רבים שצפו בעימות היו בהלם ממצבו של הנשיא ג'ו ביידן, שירד מנכסיו ולא היה ברור".

ניקולאס קרדיליו, דמוקרטי מניו יורק שהצביע לג'ו ביידן ב-2020 אמר כי הוא חושב שטראמפ ניצח בעימות ושהוא נוטה להצביע עבורו בבחירות הקרובות. "אף אחד לא יכול להסתיר את העובדה שהמצב הכלכלי גרוע, אנשים חווים את זה", אמר. "טראמפ רץ על כלכלה והמדיניות הכלכלית של ג'ו ביידן פשוט לא עובדת. אני מרגיש שזה פשוט לא טוב כמו שחשבתי שיהיה, ואני מחפש כיוון אחר".

הסקרים מראים על פערים משמעותיים לטובת טראמפ. באזורים כפריים בארה"ב, בהם טראמפ זוכה לתמיכה רחבה, דובר על "אכזבה רבה" מהנשיא ביידן ומהמדיניות שלו, בעיקר בנושאים כלכליים וביטחוניים.

הבחירות לנשיאות ארה"ב מתקיימות בעוד פחות מחמישה חודשים, והמפלגות נערכות לקרב עז שיכריע את עתיד ארה"ב.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו