יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

האיסלאם ברוסיה: פיגועים בביה"כ וכנסייה, מספר שוטרים נהרגו

מתקפת טרור ברוסיה: מחבלים ירו לעבר בית כנסת וכנסייה בעיר דרבנט, שוטר נהרג ובית הכנסת עלה באש | משרד החוץ: לא ידוע על מעורבות ישראלים

19:52 ,23/06/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

דיווחים מרוסיה מדווחים על מתקפת טרור באזור דגסטן בצפון הקווקז. המחבלים ביצעו שתי התקפות, האחת בבית כנסת והשנייה בכנסייה, כאשר לפני הפיצוץ המחבל צעק "אללה הוא אכבר". האירועים התרחשות במקומות שונים ברחבי דגסטן וגרמו להרס רב ולמספר נפגעים.

באירוע הראשון, קבוצת מחבלים הגיעה לבית הכנסת בעיר דרבנט ופתחה באש עם נשק אוטומטי. במהלך הירי פרצה שריפה בבית הכנסת, ולפי הדיווחים נהרג שוטר אחד. מספר פצועים נוספים נמצאים במצב קשה ומטופלים בבתי החולים המקומיים.

בהתקפה נוספת, חמישה מחבלים ירו לעבר הכנסייה האורתודוקסית בדרבנט. התוקפים הגיעו ברכב פולקסווגן לבן ונמלטו מהמקום לאחר הירי. גופת אדם עם כדור בראשו נמצאה ליד בית הכנסת הבוער ואדם נוסף פונה עם כוויות לטיפול רפואי.

מעבר להתרחשות הקשה בדרבנט, דווח על ירי גם בעיר הבירה מחצ'קלה. אלמונים ירו לעבר עמדת משטרה ברחוב ארמושקינה, מה שגרם לניידת משטרה לעלות באש. באירוע זה נהרג שוטר ושישה נוספים נפצעו.

דיווחים נוספים מספרים על ירי בגבול בין רוסיה לרפובליקת אבחזיה העצמאית, שם נפצעו לפחות שלושה בני אדם ואדם נוסף נהרג. האירועים הללו מדגישים את המתח והמצב הבטחוני המסוכן באזור זה של רוסיה.

משרד החוץ של ישראל מסר כי "כרגע לא ידוע על מעורבות ישראלים או יהודים באירועים". בית הכנסת בדרבנט עלה באש לאחר הירי, והאירועים הביאו לדאגה רבה בקרב הקהילה היהודית המקומית.

המתקפה הקשה היום מגיעה לאחר תקופה מתוחה במיוחד בדגסטן, כאשר רק לאחרונה הגישו הרשויות כתב אישום נגד חמישה צעירים מאזור זה שהיו מעורבים בניסיון לינץ' בנוסעי מטוס שנחת מתל אביב בנובמבר שעבר. הצעירים מואשמים בהשתתפות בהפרות סדר המוניות, עם עונשים המגיעים עד לשמונה שנות מאסר.

צפו בתיעודים הדרמטיים

קרדיט: לפי סעיף 27 א

קרדיט: לפי סעיף 27 א

קרדיט: לפי סעיף 27 א

קרדיט: לפי סעיף 27 א

קרדיט: לפי סעיף 27 א

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו