שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

דרמה בחסידות חב"ד: באיחור של 14 שעות – הרבנים מתנערים | סקופ

"הננו בזה עוד הפעם להוקיע בכל התוקף מעשה ההרס והטרור ב-770, שהיו אתמול, בהמשך להנהגה המופקרת של ביריונים הנ״ל במשך זמן רב" | המכתב הדרמטי

22:37 ,10/01/24
סעיף 27א' - צילומסך
קרדיט: סעיף 27א' - צילומסך / הרב חיים ברוך הלברשטאם שליט"א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

"הננו בזה עוד הפעם להוקיע בכל התוקף מעשה ההרס והטרור ב-770, שהיו אתמול, בהמשך להנהגה המופקרת של ביריונים הנ״ל במשך זמן רב".

במשפט הזה פותחים חברי הבד"צ של קהילת חב"ד בקראון-הייטס, הרב אברהם אזדאבא שליט"א – שמכהן גם כר"מ בישיבת חב"ד שב-770, והרב יוסף ישעיה ברוין שליט"א – המכהן כ'מרא-דאתרא' של קהילת חב"ד בקראון-הייטס.

במכתב הדרמטי, תוקפים הרבנים את אותם בחורים אלימים וקיצוניים שהתפרעו ביום שני האחרון ב-770, ביצעו פוגרום אדיר ובלתי-יתואר, וחוללו הרס, חורבן, ביזיון, ונזק רב – שיעברו מספר שבועות לפחות עד שיתוקן.

הפוגרום הפראי שביצעו הטרוריסטים הנ"ל, גרם לחילול השם עצום, נזק רב לבית-המדרש המרכזי של חסידות חב"ד – 770, ואף לסגירת הבניין עד להודעה החדשה.

במכתב, שעליו חתומים כאמור הרבנים אזדבא וברוין, הם קוראים לקהל חסידי חב"ד ולאנשים הממונים על הבניין, על בית-הכנסת ועל הישיבה במקום – לפעול בכל האמצעים, כולל חוקי המדינה (כלומר פנייה לבית-משפט ועוד), על מנת למגר את הטרור מצד הקומץ המוסת והקיצוני, ולהחזיר את 770 לתפארתו.

במכתב מתבטאים הרבנים בשאט נפש ומביעים סלידה מן הפוגרום המזעזע: "‏כמובן שמעשים כאלו מקומם לא יכירם אצל יהודים בכלל, וחסידים בפרט. שום טיעון לא יוכל להצדיק מעשים חמורים כאלו! וכפשוט, שאינם מייצגים כלל עדת חסידי חב״ד האמונים על דברי ודרכי רבותינו נשיאינו".

בהמשך המכתב, קוראים הרבנים לחסידי חב"ד ולממונים, כפי שהוזכר קודם – לפעול: "‏והננו קוראים שוב לכל הממונים, הן מטעם הנהלת הבניין, והן מטעם הנהלת בית הכנסת, והן מטעם הנהלת הישיבה, לנקות בכל האמצעים האפשריים (על פי שולחן ערוך ולהבדיל חוקי המדינה) למגרר כליל תופעה כזו, ולהחזיר תפארת בית הכנסת ובית המדרש ובית מעשים טובים ״בית רבנו שבבבל״ שתהא תל תלפיות שכל פיות פונים בו".

"‏ונזכה לקיום הייעוד ״ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ״, ו״עתידין בתי כנסיות ובתי מדרשות שבבבל שיקבעו בארץ ישראל״, ״שבירושלים הבנוי׳ לעתיד יהי׳ חוברה לה למקדש יחדיו כל מקומות של בתי כנסיות שהיו בעולם הזה״, בגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו תיכף ומיד ממש, ומתוך שמחה וטוב לבב", חותמים הרבנים את המכתב.

יצויין, כי מדובר במכתב חריג בנוף החב"די, בעקבות העובדה שהמרא-דאתרא הרב יוסף ישעיה ברוין שליט"א, נחשב כרב המזוהה עם הפלג המשיחי בחב"ד, ואף התבטא בעבר לא פעם בצורה שנויה במחלוקת.

מי שהיה משב"ק של הרבי מליוובאויטש במשך שנים רבות – הרב חיים ברוך הלברשטאם שליט"א, שאחראי על ניהול הקומה הראשונה ב-770 ומשתייך לזרם המרכזי והמתון בחסידות חב"ד  770, הגיב בחריפות למכתבם של הרבנים אזדאבא וברוין שליט"א:

"לקח להם 14 שעות להתאושש מההלם הראשוני, ומתגובות הגינוי של העולם כולו לטרור שהפעילו הפעילים שלהם", אומר הרב הלברשטאם כשכאב מהול בכעס נסוך בקולו, וממשיך: "אבל כעת אתר הטרור המרכזי שהוקם על-ידי אלו ששלושים שנה הורסים ומנתצים את כל הקדוש והיקר לנו (כוונתו לפלג המשיחי בחב"ד. י.ג.), כבר מצאו אשמים, ולא מוכנים לוותר על הנכסים האסטרטגיים שלהם.

"הקרדיט כולו שלכם. הפילוג שיצרתם, הזוועות שחוללתם, השיסוי וההסתה במוסדות החינוך, האלימות כשיטת פעולה, הפריקת עול כדרך חיים, במעטפת אידיאולוגיה הזוייה ושקרית שאין לה כל בסיס", תוקף הרב הלברשטאם שליט"א.

"פירות בואשים רק על העצים שאתם נטעת. כן, ההנהגה המדינית, הצבאית והכלכלית של החמאס המשיחי. מראשי הישיבות, הר"מים והמשפיעים דרך העסקנים והגבירים, ההורים והנהלות הישיבות. כולם כולם הביאו למפץ הגדול אמש בהיכל בית-הכנסת ובית-המדרש", מסיים הרב הלברשטאם.

צילום: חיים ברוך הלברשטאם

קרדיט: צילום: חיים ברוך הלברשטאם / המכתב הדרמטי של הרבנים

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

9 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מאיר הגיב:

    טוב מאוחר מאשר אף פעם לא,
    צריך להבין שבחבד אין באמת הנהגה אחת לכולם אז זו התוצאה

  2. יהודי פשוט הגיב:

    לא מובן מה הולך שם. אם יהודים מחבלים ביהודים?

  3. חיימק'ה הגיב:

    זה מטורף מה שהלך שם..

    1. כתוב כאן דברים לא נכונים כלל. מדובר בקומץ של בחורים פרעי אדם – שלא קשורים לשום פלג וכל חב"ד מקצה לקצה מוקיעה אותם.

      1. משה גולשטיין הגיב:

        רק קוצץ יכול לעשות כזה רעש שלילי. תשמח כי זה מראה שהכל טוב אצל חבד ועד שיש איזה משהו מרעיד כולם מדברים עליו

      2. נכתבו כאן דברים נכונים ביותר, ישבתי לשיחה עם חסיד חב"ד, שיחה שארכה למעלה משלוש שעות (!) שהספיקו לי בכדי לקבל תמונת-מצב מלאה על הכל כולל הכל.

        על הפלג המשיחי שמאז ג' תמוז ה'תשנ"ד, התאריך שבו נפטר הרבי מליובאוויטש – מתנהל בצורה שערורייתית, בזויה ושפלה.

        על הפוגרומים שחוללו המשיחיסטים אין-ספור פעמים, אם זה בקבר של הרב קפלן בצפת שחולל לפני שנים רבות, אם זה בקריעת מאמריו של הרבי הרש"ב בשיעור גאומ"ש ב-770 לפני שנה וחצי, והרשימה עוד ארוכה.

        לא מדובר בקומץ, לא במיעוט, ולא בשוליים.

        אתה טועה ומטעה את הציבור.

        מדובר בכת הזויה של עשרות-אלפי נפשות, אלפי בתי-אב, הורים שמחנכים ומגדלים את ילדיהם לטרור, לאלימות, לרמיסת השני, והכל בשם הרבי מליובאוויטש. טרור בחסות משיח.

        פלג הזוי, קיצוני, אלים ומסוכן, שמגדל ומחנך את ילדיו במוסדות נפרדים, שם הוא מטיף להם על 'משיח', ובמילים אחרות – על קיצוניות, על אלימות, על פריקת-עול, על שבירת הכלים והכללים.

        הם לא רואים בעיניים, הפלג המשיחי צריך לעשות חשבון נפש ארוך ועמוק, ולהסיק את המסקנות הנכונות.

כתבות נוספות של יענקי גולדברג
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו