יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

‏‏דרמה בבלקן: יריות ואזעקות סמוך לגבולות קוסובו-סרביה

דיווחים בשעות האחרונות על סגירת שני מעברי גבול בין קוסובו לסרביה.

23:50 ,31/07/22
קרדיט: Pixaby / דגלי המדינות
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

דיווחים בשעות האחרונות על סגירת שני מעברי גבול בין קוסובו לסרביה. מוקדם יותר היום אמר נשיא סרביה ווצ'יץ שהמצב בקוסובו סבוך מאי פעם והזהיר: "אם הם לא רוצים לשמור על השלום, אני אומר לכם – סרביה תנצח"‏

בשעות האחרונות מדווח על סגירת שני מעברי הגבול בין קוסובו לסרביה, כשבמקביל נשמעו אזעקות ויריות באזור.

מוקדם יותר היום, כתב ולדימיר ג'וקאנוביץ', חבר מפלגת השלטון הסרבית בחשבון הטוויטר שלו: "נראה לי שייכפה על סרביה להתחיל בדה-נאציפיקציה של הבלקן. הלוואי ואני טועה". כשהוא מתכוון שסרביה תאלץ "להציל" את הסרבים המתגוררים בקוסובו, בדומה לתעמולה שעשה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי למצוא תירוץ לפלוש לאוקראינה. בשעות האחרונות דווח בסרביה על סגירה של שני מעברי גבול בין קוסובו לסרביה.

נשיא סרביה ווצ'יץ אמר היום שהמצב בקוסובו סבוך מאי פעם והזהיר: "אם הם לא רוצים לשמור על השלום, אני אומר לכם – סרביה תנצח". סרביה היא בעלת ברית קרובה של רוסיה. מנגד, קוסובו מעוניינת להצטרף לנאט"ו ולאיחוד האירופי. בין קוסובו וסרביה קיים סכסוך ארוך שנים. הסרבים האורתודוכסים רואים בקוסובו את ערש מולדתם (קרב קוסובו המפורסם), אבל כיום חי שם רוב מוסלמי אלבני וסרביה אינה מכירה בעצמאות קוסובו.

‏נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ אמר עוד: "לא נסבול עוד דיכוי של האוכלוסייה הסרבית בקוסובו". נשמע מאד מוכר, ומזכיר כאמור את דברי פוטין לפני הפלישה לאוקראינה.‏ נשיא סרביה אמר בשעה האחרונה, כי קוסובו מתכננת לתקוף את סרביה בחצות הליל.

‏מעט רקע: לאחרונה הודיע ראש ממשלת קוסובו כי מ-1 באוגוסט אזרחים סרבים שנכנסים למדינה יידרשו להחליף את הדרכונים בתעודת זהות זמנית. לפני כשנה הודיע שרכבים סרבים יצטרכו להחליף את לוחיות הרישוי לקוסובריות. בעקבות הצעד האחרון אמר נשיא סרביה כי קוסובו מתכננת מתקפה על הסרבים בצפון המדינה.

‏בקוסובו יושב כוח שמירת שלום של נאט"ו שמונה כמעט 4,000 חיילים. ‏מעניין לראות את ערוצי התקשורת הרוסיים מפמפמים את הסכנה שנשקפת כביכול לסרבים בקוסובו. אחד לאחד מה שראינו מול דוברי הרוסית בחבל דונבאס האוקראיני.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

8 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יוסי פרידמן הגיב:

    נראה כלום בים הבלאגן שמסביבנו

  2. ישראל הגיב:

    ככה התחילה מלחמת העולם השניה, בשקט לאט וכשזה התלקח לא היה כבר איך לעצור את זה

  3. דור הגיב:

    נראה נגמר להם הכוח להילחם חחח

  4. סקרן הגיב:

    מה מתפתח שם?

  5. לגמרי ימות המשיח הגיב:

    בקיצור זה רק הולך ומחמיר, אם חשבנו שפוטין יגמור את אוקראינה ביומיים עברה כמעט שנה והוא עדין שם, להם מצטרפת הבלקן ותכף סין נדלקת גםם

  6. מאמין הגיב:

    זמני משיח

  7. תמשיך לעדכן פליז הגיב:

    העולם מתבלגן

  8. מוישי רובין הגיב:

    מעניין ממש

כתבות נוספות של מני שכטר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו