יום רביעי, 02/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

דיווח מצרפת: חפרפרת איראנית סייעה לישראל לחסל את נסראללה

דיווח בעיתון הצרפתי 'לה פריזיאן' חושף כי ישראל הצליחה לחסל את חסן נסראללה בעקבות מידע שהעביר מרגל איראני. הפעולה, שהייתה מהגדולות מאז 2006,

08:50 ,29/09/24
בינה מלאכותית
קרדיט: בינה מלאכותית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

דיווח מרעיש מהעיתון הצרפתי 'לה פריזיאן' מציג תמונה יוצאת דופן על חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. על פי הדיווח, מרגל איראני סיפק למודיעין הישראלי את המידע הקריטי שהוביל לביצוע הפעולה, שהייתה בין המתקפות הצבאיות הגדולות ביותר על חיזבאללה מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006.

על פי דיווח העיתון, ביום שישי האחרון, נסראללה נהרג יחד עם סגן מפקד כוח קודס בלבנון ועוד בכירים נוספים, לאחר שצה"ל קיבל מידע על הגעתו של נסראללה למפקדתו התת-קרקעית, כ-30 מטרים מתחת לפני הקרקע. המידע הגיע הודות למרגל איראני שסיפק את הפרטים המדויקים על זמן הגעתו של נסראללה למקום.

מטוסי F-35 של חיל האוויר הישראלי, המצוידים בפצצות חודרות בונקרים, היו מוכנים לפעולה. בנקודת הזמן המדויקת, כאשר נסראללה ומנהיגי חיזבאללה נכנסו לחדר הישיבות התת-קרקעי, חיל האוויר הישראלי תקף והחריב את המבנה כולו.

המתקפה התרחשה בזמן שהתקיימה הלווייתו של מוחמד חוסיין סרור, מפקד יחידת המל"טים של חיזבאללה, שחוסל יום קודם לכן. נסראללה הגיע למפקדה בלב הדאחייה מיד לאחר ההלוויה, יחד עם הבכיר האיראני ממשמרות המהפכה ו-12 מפקדים נוספים. כולם נהרגו במתקפה החזקה של חיל האוויר.

מקור בלבנון סיפר לעיתון הצרפתי כי "זו המתקפה הגדולה ביותר שראינו מאז 2006". הפיצוץ העז נשמע עד מרכז ביירות, והוביל ליצירת מכתש עצום בעומק של כ-30 מטרים במקום שבו עמדו שישה בניינים. שני בניינים נוספים בקרבת מקום נהרסו אף הם בעקבות התקיפה.

הדיווח מתאר גם כי זמן קצר לאחר התקיפה, קווי התקשורת עם נסראללה ואנשיו נותקו לחלוטין. גורמים בחיזבאללה התקשו להבין מה אירע, כאשר לא הצליחו ליצור קשר עם מנהיגם או עם שאר בכירי הארגון שהיו במתחם.

חיסולו של נסראללה, במידה והמידע המדווח יתברר כנכון, הוא מהלך מכריע במאבק של ישראל מול חיזבאללה ויכולותיו הצבאיות. מעבר למכה הקשה המונחתת על הארגון בעקבות חיסול מנהיגו, הדבר מסמל את יכולות המודיעין והמבצעים הישראליים לשבש את פעילותו של הארגון באופן מוחלט.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו