שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

בנאום חריף, ביידן דורש מישראל לאפשר סיוע הומניטרי בעזה מהים

בנאום מצב האומה, נשיא ארה"ב ביידן הכריז על הקמת רציף ימי להכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה, קרא לפתרון שתי המדינות ולשחרור החטופים בידי חמאס.

08:16 ,08/03/24
הבית הלבן
קרדיט: הבית הלבן
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בנאום "מצב האומה" השנתי לפני הקונגרס האמריקני, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס הלילה למלחמה בעזה והכריז על כוונתו להקים רציף ימי זמני מול חופי הרצועה במטרה להכניס סיוע הומניטרי לתושבים.

ביידן קרא למנהיגות הישראלית לאפשר כניסת יותר סיוע לעזה וציין כי "סיוע הומניטרי לא יכול להיות קלף מיקוח".

הנשיא הזכיר את "המתקפה הנפשעת והרצחנית של חמאס" שכללה אלימות קשה והגדיר אותה כ"היום הקטלני ביותר לעם היהודי מאז השואה" בה נחטפו 250 בני ערובה. "אני מבטיח לכם שלא ננוח עד שנביא את כל היקירים שלכם הביתה", הבטיח ביידן לבני משפחות החטופים שנכחו באולם.

ביידן קרא לחמאס לשחרר את החטופים, להכנע ולהסגיר את האחראים למתקפה. הוא הדגיש את זכות ישראל להגנה עצמית אך גינה פגיעה בחפים מפשע ברצועה ואמר כי "יש לנו אחריות להגן על אזרחים חפים מפשע בעזה". לדבריו, "יותר מ-30 אלף פלסטינים נהרגו – רובם לא אנשי חמאס…אלפים רבים של חפים מפשע, גברים, נשים וילדים".

ביידן ציין כי פעל ללא הפסקה להשגת הפסקת אש בת 6 שבועות כדי לשחרר חטופים, להקל על המשבר ההומניטרי ולבנות משהו יציב יותר. הוא הכריז על הקמת הרציף הימי כדי "להעביר סיוע גדול יותר" של מזון ותרופות לעזה, תוך הבטחה שלא יוכנסו כוחות קרקעיים אמריקניים.

"במבט לעתיד, הפתרון היחיד האמיתי הוא פתרון שתי המדינות", אמר ביידן והוסיף כי "אין מסלול אחר שיבטיח ביטחון ודמוקרטיה לישראל, ויבטיח שהפלסטינים יוכלו לחיות בשלום וכבוד".

בהקשר של איראן, ביידן התייחס גם למתקפות החות'ים בים האדום ואמר כי מדובר באיום שיש להתמודד איתו. "הוריתי על תקיפות נגד החות'ים כדי להגן על האזור, לא אהסס להורות על פעולות נוספות".

במקביל, מזכיר ההגנה לויד אוסטין שוחח עם שר הביטחון גלנט והדגיש את הצורך להגדיל את הסיוע ההומניטרי ולהבטיח חלוקתו הבטוחה ברצועה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יהודית רוזאוד הגיב:

    במילים אחרות, ביידן משתמש בנאום מצב האיחוד כנאום גדם של הקמפיין כדי להבטיח לכל אזורי הבחירה שלו הרבה דברים סותרים. אמור להיות מעניין כשהוא לא יכול לספק את כולם.

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו