יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

ביידן כינס את המועצה לביטחון לאומי לדון בתגובה לחות'ים

על רקע המתיחות במזרח התיכון, ח'אמנאי הורה לצבא איראן להימנע מעימות ישיר עם ארה"ב | איראן צפויה להאשים את ישראל בפיגוע ליד קבר סולימאני

12:36 ,04/01/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

על רקע העימותים האחרונים במזרח התיכון והחשש מהסלמה נוספת, דיווח היום הניו יורק טיימס כי מנהיג איראן, האייתוללה עלי ח'אמנאי, הורה לפיקוד העליון של הצבא האיראני לנקוט ב"סבלנות אסטרטגית" ולהימנע מעימות ישיר עם ארצות הברית.

על פי הדיווח, המבוסס על מקורות הקשורים למשמרות המהפכה באיראן, הנחה ח'אמנאי את המפקדים הבכירים שלו להימנע מתגובה צבאית ישירה למהלכים האחרונים של ארה"ב וישראל נגד איראן ובעלות בריתה.

במקביל, דיווח גם כן הניו יורק טיימס כי איראן מתכננת להטיל אחריות על ישראל לגבי הפיצוצים שאירעו אמש סמוך לקברו של הגנרל קאסם סולימאני בטהראן. על פי הדיווח, בכירים איראנים החליטו להאשים את ישראל בארגון הפיגוע, גם אם ארגון טרור כלשהו או גורמי אופוזיציה ייקחו אחריות על האירוע.

מנגד, סוכנות הידיעות רויטרס מסרה היום כי בכיר בממשל האמריקאי אישר שהנשיא ג'ו ביידן כינס אמש את מועצת הביטחון הלאומי של ארצות הברית, על מנת לדון באפשרויות לתגובה נגד תקיפות הטילים והרחפנים שביצעו לאחרונה המורדים החות'ים מתימן הנתמכים על ידי איראן.

עוד נמסר מפי אותו גורם אמריקאי בכיר, כי נגד המורדים החות'ים לא תהיה אזהרה נוספת מצד ארצות הברית. כמו כן אמר הגורם כי ארה"ב אינה מזהה רצון ברור מצד חיזבאללה לצאת למלחמה נגד ישראל בעקבות התקיפה הקטלנית בדמשק.

ולגבי הפיצוצים באיראן – ציין הגורם האמריקאי כי הם נראים בעיני ארצות הברית כפעולה שבוצעה על ידי ארגון המדינה האסלאמית (דאעש), ולא על ידי ישראל או ארצות הברית.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו