יום חמישי, 27/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

ארה"ב מודה: שתי אוניות נפגעו מטילים בליסטיים של החות'ים

במהלך היממה האחרונה, חות'ים הנתמכים על ידי איראן שיגרו טילים בליסטיים נגד ספינות במפרץ עדן. טילים פגעו בשתי אוניות מטען

08:55 ,10/06/24
חותים
קרדיט: חותים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במהלך 24 השעות האחרונות, חות'ים הנתמכים על ידי איראן ביצעו מספר תקיפות נגד ספינות סוחר במפרץ עדן. התקיפות כללו שיגור של ארבעה טילים בליסטיים, כאשר שניים מהם פגעו באוניות מטען והיתר הושמדו על ידי כוחות הקואליציה בהובלת פיקוד המרכז האמריקני (סנטקום).

אחד הטילים הבליסטיים פגע ב-M/V Tavvishi, אוניית מכולות בעלת דגל ליברי שבבעלות ותפעול שוויצרי. על אף הנזק שנגרם לאונייה, ה-M/V Tavvishi הצליחה להמשיך בדרכה ללא דיווח על פציעות לצוות או לנוסעים. במקביל, טיל בליסטי נוסף פגע ב-M/V Norderney, אוניית מטען בעלת דגל אנטיגואה וברבודה שבבעלות ותפעול גרמני. גם במקרה זה האונייה דיווחה על נזק, אך המשיכה במסלולה ללא פציעות לצוות.

בנפרד מהתקיפות הללו, כוחות סנטקום הצליחו להשמיד בהצלחה מערכת אווירית בלתי מאוישת אחת מעל מפרץ עדן. בנוסף, השמידו הכוחות שני טילי שיוט לתקיפת קרקע (LACM) ומשגר טילים באזורים שבשליטת החות'ים בתימן. פעולות אלו נעשו על מנת להבטיח את ביטחונם של כוחות אמריקניים, כוחות הקואליציה וכלי שיט סוחרים באזור.

החות'ים הנתמכים על ידי איראן מהווים איום מיידי ומתמשך על הביטחון הימי במפרץ עדן. הטילים הבליסטיים ששוגרו והמערכות האוויריות הבלתי מאוישות הציבו סיכון מוחשי לכוחות השיט ולספינות הסוחר באזור. פיקוד המרכז האמריקני פעל בנחישות ובמהירות להשמדת האיומים הללו, על מנת לשמור על חופש השיט ולהבטיח את ביטחונם של כל הנמצאים במים הבינלאומיים הללו.

פעולות פיקוד המרכז האמריקני נועדו להעביר מסר חד-משמעי לכל מי שמנסה לערער את היציבות האזורית ולסכן את חופש השיט במפרץ עדן. הסרת האיומים והגנה על הכוחות והספינות מדגימות את המחויבות הבלתי מתפשרת של ארצות הברית ובעלות בריתה לשמור על הביטחון הימי.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו