יום שלישי, 10/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

ארדואן לישראל: "נכנסנו לקרבך וללוב, אולי נעשה לכם אותו דבר"

נשיא טורקיה ארדואן מאיים על ישראל בנאום תקיף, מצהיר על נחישות טורקית לפעול אם ישראל תתגרה בפלסטינים. המתיחות האזורית גוברת.

08:50 ,29/07/24
צילום מסך
קרדיט: צילום מסך
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במהלך נאום שנשא אמש (ראשון), נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הפנה איום ברור כלפי ישראל. בנאום שנשא באנקרה, הצהיר ארדואן כי טורקיה מחויבת להיות חזקה כדי להתמודד עם ישראל ולהגן על פלסטין. האיום המפורש כלפי ישראל מגיע על רקע המתיחות הגוברת באזור והסכסוך המתמשך בין ישראל לחמאס בעזה.

ארדואן אמר בנאומו: "אנחנו חייבים להיות מאוד חזקים כדי שישראל לא תוכל לעשות את הדברים האלה לפלסטין. בדיוק כמו שנכנסנו לקרבך, בדיוק כמו שנכנסנו ללוב, אולי נעשה להם את אותו דבר. אין דבר שאנחנו לא יכולים לעשות. רק אנחנו חייבים להיות חזקים". דבריו של ארדואן מדגישים את הנחישות של טורקיה להגיב לפעולות ישראליות שהיא רואה כהתגרות או כאיום על הפלסטינים.

הצהרות אלו של ארדואן מגיעות לאחר כמה שנים של מתיחות בין ישראל לטורקיה, שהתעצמו בעיקר בעקבות הסכסוך בעזה והיחסים המתוחים בין המדינות. בנאומו, ארדואן הזכיר את המעורבות הטורקית בסכסוכים באזור, כולל בקרבך ובלוב, כרמז ליכולת של טורקיה לפעול גם נגד ישראל אם יידרש לכך.

ארדואן התייחס גם לפעולות הצבא הטורקי בלוב, שם נלחמים הכוחות הטורקיים לצד ממשלת האחדות הלאומית המוכרת על ידי האו"ם נגד כוחותיו של הגנרל חליפה חפתר, וכן לקרבך, שבו נכנסו כוחות טורקיים לתמוך בממשלה המרכזית נגד כוחות מתמרדים. האיום שהפנה ארדואן כלפי ישראל הוא חמור ביותר ומעיד על האפשרות שטורקיה תנקוט בפעולה צבאית או דיפלומטית נרחבת אם תראה בכך צורך.

תגובתה של ישראל לאיחוד הטורקי עדיין לא ברורה, אך הצהרותיו של ארדואן בהחלט מסמנות עליות במתח האזורי והאפשרות להסלמה נוספת. הקהילה הבינלאומית עשויה להתערב כדי להרגיע את המתיחות ולמנוע עימות נוסף במזרח התיכון.

קרדיט: הסרטת מסך

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו