יום ראשון, 15/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

אסון כבד נמנע: פיצוץ שני כלי רכב ליד בית כנסת בצרפת

פיגוע בבית כנסת בדרום צרפת: מחבל חמוש פוצץ שני כלי רכב בסמוך לבית הכנסת "בית יעקב", מה שגרם לפציעת קצין משטרה

21:05 ,24/08/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אסון כבד נמנע בשבת האחרונה בעיירה גרנד לה מוטה בדרום צרפת, כאשר מחבל, חמוש באקדח ועוטה דגל פלסטין, הצית ופוצץ שני כלי רכב סמוך לבית הכנסת "בית יעקב". האירוע התרחש בסמוך לשעה היעודה להגעת המתפללים, כאשר באחד מכלי הרכב שהצית המחבל היה בלון גז. הפיצוץ שנגרם הוביל לנזק נרחב לדלתות בית הכנסת ולפציעתו של קצין משטרה מקומי, שנפצע באורח קל ופונה לבית החולים.

האירוע תועד במצלמות האבטחה, ומאז מנהלים כוחות הביטחון מצוד אחר המחבל החשוד במעשה. על פי הדיווחים, ראש ממשלת צרפת, גבריאל אטל, ושר הפנים צפויים לבקר במקום הפיגוע בהמשך היום. ראש הממשלה כינה את התקרית "מעשה אנטישמי" והבטיח שלא תינתן לאנטישמיות להטיל אימה על הקהילה היהודית או על כל מקום פולחן אחר במדינה.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, גינה אף הוא את הפיגוע, ואמר: "המחשבות עם המתפללים ועם כל יהודי ארצנו. אנו עושים כל שנדרש כדי למצוא את האחראי לפיגוע הטרור הזה ולהבטיח את ביטחון מקומות הפולחן שלנו. המאבק באנטישמיות הוא מאבק עקבי של האומה כולה".

יונתן ארפי, ראש ארגון הגג של הארגונים היהודיים בצרפת CRIF, התייחס לתקרית ואמר: "מדובר בניסיון ברור להרוג יהודים. הפיצוץ שהתרחש בזמן הגעת המתפללים נועד לפגוע בצורה הקשה ביותר בקהילה היהודית המקומית."

כוחות הביטחון בצרפת ממשיכים במאמץ לאתר ולעצור את המחבל החשוד, וזאת בעוד רשויות המדינה מגבירות את האבטחה סביב מוסדות יהודיים ברחבי המדינה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו