יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » בעולם

אחרי שארה"ב נסוגה: משחתת איראנית התקרבה לים האדום

משחתת איראנית הגיעה לים האדום עם ספינת מלחמה, בעוד המשחתת האמריקנית עזבה בדיוק אתמול את האזור

16:42 ,01/01/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

דיווחים הגיעו ביממה האחרונה על כך שהמשחתת האיראנית "אלברז" התקרבה בימים האחרונים לאזור מצר באב אל-מנדב האסטרטגי בים האדום.

במקביל, כלי שיט של חיל הים האמריקאי, בהם ספינות קרב ומשחתת, עזבו לאחרונה את אזור הים האדום ושבו ככל הנראה לבסיסם הרגיל.

אירועים אלה מעוררים דאגה לגבי מתיחות הולכת וגוברת בזירה האסטרטגית של הים האדום, שם מתנהל כבר זמן רב מאבק השפעה בין איראן לבין מדינת ישראל ובעלות בריתה, ובראשן ארצות הברית.

ההתקרבות של כלי השיט האיראניים לאזור רגיש זה, במקביל לנסיגת כוחות אמריקניים, יכולה לרמז על כוונות התגרות והסלמה מצד איראן. ייתכן שמדובר בניסיון לבחון את תגובת הצד השני במצב הנוכחי.

מנגד, הנסיגה האמריקנית עלולה להתפרש כחוסר נכונות להסלמה, מה שעלול לעודד את איראן להגביר את התנהגותה התוקפנית ולאתגר באופן ממשי יותר את חופש השיט באזור.

ים האדום מהווה נתיב סחר ואנרגיה חיוני ביותר עבור ישראל ומדינות המפרץ. איראן חותרת באופן אסטרטגי להגביר את השפעתה בזירה זו, גם באמצעות פריסת כלי שיט ונשק מתקדם לאורך חופי תימן ועומן.

ישראל לא תוכל להשלים עם דומיננטיות איראנית הולכת וגוברת בים האדום, המאיימת על ביטחונה הלאומי. על כן, צפוי כי תגיב בנחישות ובתקיפות נמרצות נגד כל ניסיון של איראן להרחיב את אחיזתה בזירה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו