יום שני, 16/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

תיעוד מצמרר: פיר המנהרה שממנו חולצו גופות החטופים • צפו

צה"ל חושף תיעוד מפיר מנהרה בעזה שבו נמצאו גופות ששת החטופים שנרצחו על ידי חמאס. הפיר אותר בסמוך לחדר ילדים עם בובות וציורים.

21:04 ,04/09/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

צה"ל חשף הערב (רביעי) תיעודים מצמררים מהמקום שבו נמצאו בסוף השבוע גופותיהם של ששת החטופים שנרצחו על ידי מחבלי חמאס בעזה. הפיר שהוביל למנהרה, שבו הוחזקו החטופים עד לרציחתם, נמצא בלב מרחב מוקף אויב ומלכודים.

הפיר אותר על ידי כוחות אוגדה 162 ושב"כ, ונמצא בסמוך לחצר ילדים שבה היו בובות וציורי קיר של דמויות מצוירות. תיאור זה מדגיש את השימוש הציני שעושה חמאס במרחב האזרחי לפעילות טרור. "זוהי דוגמה נוספת לשימוש הציני של חמאס במרחב האזרחי לשם פעילות טרור," נמסר מדובר צה"ל.

החטופים שנמצאו במנהרה הם כרמל גת הי"ד, עדן ירושלמי הי"ד, הירש גולדברג-פולין הי"ד, אלכסנדר לובנוב הי"ד, אלמוג סרוסי הי"ד ורס"ר אורי דנינו הי"ד. לדברי צה"ל, התצפיתנים של חמאס זיהו את הלוחמים מתקרבים אל המנהרה, וככל הנראה זה היה הגורם לרצח החטופים בידי המחבלים שהיו במקום, שנמלטו לאחר מכן.

במהלך התחקור הראשוני שערך צה"ל, עלה כי תצפיתנים של חמאס צפו על הלוחמים בזמן אמת כשהם התקרבו למנהרה, וזה ככל הנראה הוביל לרצח האכזרי של החטופים. הממצאים מהתחקור מתיישבים עם מקרים קודמים, בהם מצאו לוחמי צה"ל גופות מחבלים בסמוך לפירי מנהרות בח'אן יונס, שם נעשה ניסיון דומה לחלץ חטופים.

חשיפת הפיר וחדר הילדים הסמוך לו, שבו בוצע הפשע הנורא, ממחישה את הברוטליות ואת הניצול האכזרי של תשתיות אזרחיות לצורכי טרור מצד חמאס. צה"ל ממשיך במאמצים לחשוף ולנטרל מתקנים דומים, על מנת למנוע פגיעות נוספות ולהבטיח את ביטחונם של חיילי צה"ל והאזרחים.

צפו

קרדיט: דובר צהל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו