יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

תיעוד ממצלמת הגוף שעל המחבל: זוחל לעבר החלון ומושמד מהאוויר

במהלך חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס בג'בליה שברצועת עזה, אותר וחוסל מחבל שעל גופתו נמצאה מצלמת גוף. בסרטון שצולם נראים...

20:56 ,07/12/23
דובר צה
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בתיעוד התקבל לידי דובר צה"ל, נחשף כיצד מחבלי החמאס עושים שימוש ציני במתקני סיוע הומניטרי של האו"ם ובאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה כדי לתקוף את כוחות צה"ל תוך הסתתרות מאחורי מגן אנושי.

הסרטון צולם על ידי מצלמת גוף שנמצאה על אחד המחבלים שחוסלו על ידי חיילי צה"ל במהלך חילופי האש במחנה הפליטים גבליה. בסרטון נראים המחבלים זוחלים על הקרקע כשהם חמושים ברימוני RPG ורובי קלצניקוב. הם נראים מסתתרים בבניינים במחנה הפליטים ויורים טיל נ"ט לעבר כוחות צה"ל, תוך ניצול האוכלוסייה האזרחית שסביבם כ"מגן אנושי".

בתגובה לירי הנ"ט שיגרו המחבלים, תקף אותם כלי טיס מאויש מרחוק של חיל האוויר הישראלי. התקיפה בוצעה בהכוונה של מכלול האש החטיבתי, מידע מודיעיני והחיילים ששהו בשטח, תוך ניסיון למזער ככל האפשר פגיעה באזרחים. בתקיפת כלי הטיס נהרגו לפחות שני מחבלים ששיגרו את טיל הנ"ט כפי שאפשר לראות בסרטון.

דובר צה"ל מסר כי "התיעוד המזעזע מראה כיצד החמאס עושה שימוש ציני במתקני או"ם המיועדים לסיוע הומניטרי, והופך חפים מפשע למגן אנושי. ישראל פועלת בכל הכוח לסיכול פעילות טרור זו תוך שמירה קפדנית ככל האפשר על חיי אזרחים, אך חמאס הופך ביודעין את האוכלוסייה למטרה".

צפו 

קרדיט: דובר צה"ל

קרדיט: דובר צה"ל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו