יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

תחקיר צה"ל: כך התנהל הקרב הקשה בשג'עיה שגבה 8 הרוגים

תחקיר צה"ל לקרב בשג'עיה: צוות קרב של גדוד 53 פעל לטיהור מבנים ונתקל במטען ואש מחבלים שהרגו 4 לוחמים. עלה חשש לחטיפתם והוזנקו תגבורות ומפקדים

15:55 ,13/12/23
דובר צה
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

לאחר הקרב הקשה בשכונת שג'עיה שבו נהרגו 8 לוחמי צה"ל, מתפרסם היום תחקיר ראשוני של צה"ל שחושף את מהלך האירועים.

על פי התחקיר, כוח של צוות קרב מגדוד 53 של חטיבת גולני פעל באותו יום לטיהור מבנים ומתחמי לחימה של ארגוני הטרור בקסבת שג'עיה. המטרה הייתה לסרוק את המבנים ולהוציא מהם מחבלים ואמצעי לחימה.

ארבעה מלוחמי הכוח נכנסו לטיהור מבנה מסוים משני כיוונים, שם הופעל עליהם מטען גדול בידי מחבלים, בנוסף ליידוי רימונים וירי נק"ל. ארבעת הלוחמים – מפקד הפלוגה, מפקד המחלקה ועוד שניים – נפגעו קשה.

בנוסף הפתיעו המחבלים גם את שאר הכוח שהיה בחוץ וניהל עימו קרב יריות, מה שגרם לניתוק הקשר עם הלוחמים שנפגעו בפנים. מאחר והתגלה במקום גם פיר של מנהרה תת-קרקעית, עלה החשש שהלוחמים נחטפו דרך שם על ידי המחבלים.

בעקבות כך הקפיצה הפיקוד הבכיר של חטיבת גולני מיד כוחות גדולים לעבר המקום כדי לאגף אותו מכמה כיוונים ולמנוע את בריחת המחבלים עם שבויים. שני מג"דים הגיעו בראש כוחות הסיוע והבינו שיש מרוץ נגד הזמן להגיע ללוחמים הנצורים.

אולם במהלך ניסיונות החילוץ נתקלו הכוחות באש כבדה מצד המחבלים שהפתיעה אותם שוב וגרמה לנפגעים נוספים. שני לוחמים מסיירת מטכ"ל נהרגו בעת שניסו לפרוץ למבנה, וכן נהרג מפקד החפ"ק של מחטיבת גולני בקרב היריות.

גם מג"ד 13 תומר גרינברג, שהוביל כוח מצפון למתחם, נהרג יחד עם מפקד הפלוגה שלו כאשר מחבלים ירו לעברם מאחד המבנים טיל מטאדור שפגע בבניין בו שהו וגרם לקריסתו.

לאחר כ-3 שעות של לחימה עזה הצליחו לבסוף לוחמי סיירת גולני להיכנס למבנה, לחלץ ממנו את גופות 4 הלוחמים שנהרגו תחילה ולטהר אותו ממחבלים. רק אז התברר כי הם לא נחטפו.

יהי זכרם של 8 הלוחמים שנפלו בקרב בשג'עיה ברוך. האירוע ממחיש כמה אכזרי ומתוחכם הוא האויב שמולו אנו נאלצים להילחם.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו