יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

שר הביטחון: "כשנסיים עם עזה המאמץ הצבאי יופנה בעיקר לצפון"

שר הביטחון גלנט ביקר היום בצפון ונפגש עם ראשי רשויות. הוא סקר בפניהם את הפעולות נגד חיזבאללה והבטיח הגדלה משמעותית של הנוכחות הצבאית בצפון

21:04 ,06/12/23
אריאל חרמוני, משרד הביטחון
קרדיט: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (ד') בגבול הצפון ונפגש עם ראשי רשויות מקומיות, במסגרת הערכת מצב כוללת לגבי הזירה מול חיזבאללה. גלנט קיים תחילה סיור בגזרה המערבית יחד עם מפקד אוגדה 146 ומפקדי כוחות נוספים, ולאחר מכן התכנס עם ראשי הערים והמועצות לשיח בנהריה.

בפגישה עמם שטח השר את הפעולות התקפיות המבוצעות כעת נגד יעדים של חיזבאללה בלבנון, וציין כי עד כה נהרגו למעלה מ-100 מחבלים של הארגון. "לחיזבאללה יש פגיעות מאד משמעותיות בעמדות תצפית, מפקדות ובמחסני אמל"ח", אמר גלנט.

בנוסף, הבטיח גלנט לראשי הרשויות כי ברגע שתסתיים המערכה בעזה, תופנה תשומת הלב המלאה לזירה בצפון: "הפרופורציה בין חיזבאללה לחמאס ידועה לנו", הדגיש השר.

עוד אמר גלנט כי בכוונתו להביא לשינוי משמעותי במערך הכוחות ואמצעי ההגנה באזור: "איפה שהיה גדוד, תהיה חטיבה. יהיה מיגון אחר, יהיו מרכיבי ביטחון אחרים". לדבריו, הדבר יאפשר את שובם של התושבים לבתיהם בבטחה.

"אנחנו נחזיר את התושבים לבתים שלהם רק כאשר ייווצרו תנאים לעשות את זה ונהיה בטוחים שאנו יכולים לתת להם הגנה", הבהיר גלנט לנוכחים.

השר גם התייחס לאפשרות של עימות צבאי נרחב עם חיזבאללה בעתיד: "אנחנו לא רוצים מלחמה, אך אם נגיע למצב שאנחנו צריכים לבסס פה ביטחון אנחנו לא נהסס – כמו שלא היססנו בדרום".

גלנט סיים את דבריו בקריאה לתושבי לבנון למנוע עימות כולל, באומרו: "ככל שנצליח בהישג בעזה הדברים יהיו יותר ברורים גם כאן".

בפגישה השתתפו ראשי ערים ומועצות רבים מרחבי הצפון, ששטחו בפני גלנט את קשייהם בעקבות המצב הביטחוני הרעוע מול חיזבאללה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו