יום שישי, 18/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

צה"ל פגע במתחם פיקוד בג'באליה: 12 מחבלים, בהם בכירים, חוסלו

צה"ל ושב"כ חיסלו לפחות 12 מחבלים במתקפה על מתחם פיקוד בג'באליה, ביניהם בכירים שהיו מעורבים במתקפת הטרור ביישובי העוטף

21:38 ,10/10/24
דובר צה
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במהלך מבצע צבאי מתואם וממוקד, צה"ל ושב"כ חיסלו לפחות 12 מחבלים במתחם פיקוד ושליטה במזרח ג'באליה, שטח הנשלט על ידי ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי. המתקפה, שהתבצעה בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב"כ ואגף המודיעין של צה"ל, התמקד במתחם ששימש בעבר כמבנה רפואי, והוסב לשימוש צבאי על ידי המחבלים.

המתחם שימש לתכנון וביצוע פעולות טרור, תוך התבססות על תשתיות אזרחיות כמסווה. גורמי הביטחון ציינו כי בטרם המתקפה ננקטו צעדים רבים להבטחת דיוק הפעולה, תוך מאמץ לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים. תקיפות חיל האוויר בוצעו באמצעות חימוש מדויק ותצפיות ממוקדות, במטרה לפגוע רק במטרות הצבאיות הנחוצות.

בין המחבלים שחוסלו נמנים בכירים בארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי, כאשר לפחות חמישה מהם היו מעורבים באופן ישיר במתקפת הטרור הרצחנית על יישובי העוטף ב-7 באוקטובר. חיסול דמויות מפתח אלו מהווה מכה קשה לארגון חמאס וליכולת התכנון וההוצאה לפועל של פעולות טרור נוספות. בין החוסלים נמצאים:

סאהר פריד מחמד אבו ראשד, מחבל בכיר בחמאס, שפעל בגדוד מזרח ג'באליה. היה מעורב ישירות במתקפה על יישובי העוטף.
זכירא חוסין אבו חבל, מפקד משנה בכוח נוחבה, אחד המובילים בתכנון וביצוע פעולות טרור.
מוחמד רביע מוצבאח עריני, גם הוא מפקד משנה בכוח נוחבה, היה מעורב בהוצאה לפועל של מתקפות רבות נגד ישראל.
מוחמד אבראהים עלי בהאדר ו-אמגד זיאד עבד אלרחמאן עזיז, מחבלים בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, גם הם היו חלק מהפיגועים הרצחניים באזור הדרום.

צה"ל ושב"כ רואים בחיסול בכירים אלו הישג חשוב במלחמה המתמשכת נגד הטרור. מתקפת הטרור ביישובי העוטף, שהובילה להרוגים רבים ופגיעה קשה באזרחים, יצרה צורך בהגברת פעילות הסיכול הממוקדת נגד הנהגת חמאס והג'יהאד האיסלאמי. החיסול הנוכחי מהווה תגובה ישירה לאירועי הטרור המתמשכים, ומהווה חלק מאסטרטגיית הלחימה של צה"ל להתמקד במבצעים מדויקים על מנת לשבש את יכולות הארגונים להמשיך ולבצע פעולות טרור נוספות.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו