שבת, 22/06/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

צה"ל מתיר לפרסום: שמונת ההרוגים בפיצוץ הנגמ"ש ברפיח

אסון כבד ברפיח: שמונה לוחמי הנדסה נהרגו בפיצוץ נגמ"ש. צה"ל מתיר לפרסום את שמו של סרן ווסים מחמוד, סגן מפקד פלוגה בגדוד 601.

21:44 ,15/06/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אסון כבד התרחש הבוקר (שבת) ברפיח כאשר שמונה לוחמי הנדסה של צה"ל נהרגו בפיצוץ נגמ"ש סמוך למחנה הפליטים תל א-סולטאן. האירוע התרחש סמוך לשעה 5:15 לפנות בוקר, כשהנגמ"ש מסוג נמר"ה עלה על מטען חבלה שהפעיל את חומרי הנפץ שהיו בתוכו, מה שהוביל למותם של כל הלוחמים ששהו בו.

צה"ל התיר לפרסום את שמו של אחד משמונת הלוחמים שנהרגו בתקרית – סרן ווסים מחמוד, בן 23 מבית ג'אן, שהיה סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601 בעוצבת עקבות הברזל (401). סרן מחמוד היה דמות מוכרת ואהובה ביישובו, והדיווח על מותו הכה בתדהמה את הקהילה המקומית.

דובר צה"ל מסר כי כוחות חי"ר, שריון והנדסה נכנסו בשיירות רכבים משוריינים למרחב כדי להתייצב בקווי ההגנה. "הפיצוץ בנגמ"ש נגרם כתוצאה מאמצעי חבלה שהוטמן במרחב, או כתוצאה מירי טיל נ"ט. צוות של משרד הביטחון בוחן את הכלי", אמר דניאל הגרי, דובר צה"ל.

הרכב המשוריין עלה באש בעקבות הפיצוץ, והמחלצים לא יכלו להגיע אליו במשך כשעתיים עקב האש שהשתוללה סביבו. לאחר מכן הצליחו כוחות צה"ל לגרור את הרכב למקום בטוח.

כוחות הביטחון ממשיכים לבדוק את נסיבות האירוע, ובוחנים אם המטען הונח על הציר או הוצמד לנגמ"ש. מדובר באסון כבד שמדגיש את הסכנות והאתגרים שעומדים בפני כוחות הביטחון הפועלים באזורי עימות.

מנהיג העדה הדרוזית בישראל, השייח מוואפק טריף, מסר את תנחומיו למשפחת מחמוד ואמר: "שוב אנו מגלים את השותפות והשוויון בנטל בשדה הקרב ובאובדן. שותפות זו וגם השוויון חייבים להיות גם בחיי היום-יום". דבריו מדגישים את המחויבות וההקרבה של בני העדה הדרוזית בשירותם בצה"ל.

האירוע הקשה הזה מצטרף לשורה של תקריות אלימות ומסוכנות באזור רצועת עזה, ומדגיש את הצורך המתמיד בערנות ובמוכנות גבוהה מצד כוחות הביטחון. צה"ל ממשיך במאמצים להבטיח את בטיחותם של החיילים והאזרחים ולמנוע אירועים דומים בעתיד.

דובר צה"ל הדגיש את החשיבות בכיבוד הפרטים הרשומים והבקשה להימנע מפרסום פרטים לפני אישורם הרשמי. "אנחנו ערים לעובדה שיש גופים שמפרסמים פרטים לפני הפרסום הרשמי של דובר צה"ל. אנחנו מבקשים, אנא, כבדו את המשפחות השכולות. המחויבות הראשונה שלנו בצה"ל היא אליהן, ולא נסטה מעיקרון זה," אמר הגרי.

המקרה הזה הוא תזכורת כואבת למורכבות והסיכונים הכרוכים בשירות הצבאי בעזה, ולחשיבות הרבה שיש במודיעין מדויק והיערכות מתמדת במבצעים צבאיים.

משפחות ההרוגים מתקשות להתמודד עם האובדן הכבד והמציאות הקשה שמלווה את השירות הצבאי. הפגיעה ברכב משוריין שנחשב לאחד מכלי הרכב המוגנים ביותר של צה"ל, מדגישה את האיום המתמשך מצד הארגונים החמושים הפועלים ברצועה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו