יום ראשון, 06/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

צה"ל מכה בחיזבאללה; קצין נפגע בקרב בצפון עזה

צה"ל תקף יעדי חיזבאללה בלבנון, כולל אתר צבאי ומחסן אמל"ח. במקביל, קצין נפצע קשה בקרב בצפון רצועת עזה.

08:39 ,08/07/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ישראל ממשיכה להילחם בשתי חזיתות במקביל, כאשר צה"ל פועל הן מול חיזבאללה בגבול הצפון והן ברצועת עזה. במהלך הלילה, תקף חיל האוויר מספר יעדים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון, בעוד שברצועת עזה נפצע קצין באורח קשה בקרב בצפון הרצועה.

על פי הודעת דובר צה"ל, מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה אתר צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב ג'בל תורא שבשטח לבנון. זהו אזור הררי בדרום לבנון, המשמש את חיזבאללה כמתחם אימונים ובסיס מבצעי. התקיפה מהווה המשך ישיר למדיניות הישראלית של פגיעה בתשתיות הצבאיות של הארגון.

במקביל, מטוסי קרב ישראליים תקפו לאורך הלילה מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה במרחב קבריח'א. מחסני אמל"ח מהווים יעד אסטרטגי חשוב, שכן פגיעה בהם מקשה על יכולת הארגון לבצע פעולות איבה נגד ישראל. בנוסף, הותקף מבנה צבאי במרחב תלוסה ותשתיות טרור של הארגון במרחבים חולא ועייתא א-שעב שבדרום לבנון.

לצד התקיפות האוויריות, כוחות צה"ל ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום במספר מרחבים בדרום לבנון. השימוש בארטילריה מאפשר לצה"ל לפגוע במטרות מדויקות תוך הימנעות מסיכון כוחות קרקעיים.

מוקדם יותר, הודיע צה"ל כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה בשמי לבנון. חשוב לציין כי המטרה לא חצתה לשטח ישראל ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות. אירוע זה מדגיש את המתיחות המתמשכת בגבול הצפון ואת הכוננות הגבוהה של מערכות ההגנה האווירית הישראליות.

בזירה הדרומית, הודיע דובר צה"ל כי קצין לוחם מגדוד 82, חטיבת 'סער מגולן' (7), נפצע באורח קשה בקרב בצפון רצועת עזה. פציעתו של הקצין מדגישה את הסכנות הרבות שעימן מתמודדים כוחות צה"ל הפועלים ברצועה, ואת המחיר הכבד שגובה הלחימה המתמשכת.

הלחימה בשתי החזיתות מציבה אתגרים משמעותיים בפני צה"ל ומערכת הביטחון הישראלית. בעוד שהמאמץ העיקרי מופנה כרגע לרצועת עזה, ישראל נדרשת לשמור על מוכנות גבוהה גם בגבול הצפון, שם חיזבאללה ממשיך לאיים ולבצע פרובוקציות.

התקיפות בלבנון מהוות מסר ברור לחיזבאללה כי ישראל לא תהסס לפעול נגד הארגון אם זה ימשיך בפעולות איבה. עם זאת, הן גם מדגישות את הסכנה של הסלמה לא מבוקרת שעלולה להוביל לעימות נרחב יותר.

בזירה הבינלאומית, הפעילות הצבאית הישראלית בלבנון עלולה לעורר ביקורת. מדינות רבות, ובראשן ארצות הברית, קוראות לריסון ולמניעת הסלמה נוספת באזור. עם זאת, ישראל מדגישה כי פעולותיה נועדו להגן על אזרחיה ולמנוע מחיזבאללה לנצל את המצב לטובתו.

בתוך כך, המאמצים הדיפלומטיים להשגת הפסקת אש ולשחרור החטופים הנותרים נמשכים. מצרים וקטאר ממשיכות במאמצי התיווך בין ישראל לחמאס, אך עד כה ללא פריצת דרך משמעותית. ההתפתחויות בשטח, כולל הלחימה המתמשכת והפגיעה בבכירי חמאס, משפיעות על הדינמיקה של המשא ומתן.

במקביל, תשומת הלב הציבורית והתקשורתית תמשיך להתמקד במצבם של החיילים הפצועים ובמאמצים להחזרת החטופים. כל התפתחות בנושאים אלו עשויה להשפיע על המשך ניהול המערכה ועל התמיכה הציבורית בה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו