שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

פריצת דרך בגיוס חרדים: מג"ב מקבל לשורותיו 30 לוחמים חרדים

מפקד מג"ב, ניצב בריק יצחק, קידם את מתגייסיו החדשים ואמר כי "מכאן השמיים הם הגבול" וכי אחד מהם אף יוכל להפוך למפקד החיל בעתיד.

17:17 ,09/05/24
משטרת ישראל
קרדיט: משטרת ישראל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בצעד חלוצי ותקדימי, 30 בחורים חרדים התגייסו הבוקר לשירות חובה במשמר הגבול, לאחר שהחיל נערך לקבלם ולהתאים את סביבת השירות לצרכיהם המיוחדים. המתגייסים החדשים בגילאי 18 עד 20, יעברו הכשרת לוחמים מלאה וישרתו כשאר חיילי המשטרה הצבאית המוכרת כ"מג"ב".

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, פגש את המתגייסים החרדים בהתרגשות וקידם אותם בחום. "אנחנו מברכים על הצטרפותכם לחיל הטוב ביותר," אמר להם יצחק. "דעו שהבוקר פתחתם בפרק חדש בחיים ומכאן השמיים הם הגבול, כל האפשרויות פתוחות בפניכם להמשיך ולהתקדם בהמשך הדרך ואולי, בעוד כמה שנים, מישהו מכם יעמוד פה במקומי כמפקד החיל."

יצחק הדגיש גם את החשיבות של השילוב של חרדים במג"ב, בהקשר של שוויון הזדמנויות ודו-קיום. "במג"ב יש שוויון הזדמנויות מלא לכולם," הוא אמר, "ותמהיל משרתי החיל מורכב מכל פלחי האוכלוסייה – יהודים, מוסלמים, דרוזים, נוצרים, חילונים ודתיים, נשים וגברים."

לדברי יצחק, גיוס החרדים הוא חלק ממהלך רחב יותר של הגדלת כוחו של מג"ב. "בימים אלו החיל בתהליך התעצמות משמעותי והופך להיות המשמר הלאומי של ישראל. פתחנו לאחרונה חטיבות חדשות בדרום ובצפון וזו רק ההתחלה."

החרדים עברו הכנה ייעודית לקראת הגיוס, הוסדרו המתקנים המיוחדים הנדרשים עבורם והוכן סגל פיקוד מותאם. הם יתחילו את שירותם ב-4 חודשי הכשרת לוחמים קשה במחנה צבאי בבקעה, ובהמשך יסומכו כלוחמי משמר הגבול מן השורה שישמשו לצד שאר חיילי המשטרה הצבאית.

מהמשטרה נמסר: "הצעד ההיסטורי של גיוס חרדים למג"ב מסמל מגמה חשובה של פתיחות, שילוב וקידום שוויון הזדמנויות בכוחות הביטחון. השילוב הזה צפוי גם לתרום רבות לדו-קיום בתוך מג"ב ולהנכיח את ערכי הסובלנות והגיוון בקרב משרתי החיל"

קרדיט: משטרה

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו