יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

פרטים חדשים בתקרית ירי בגבול מצרים: ישראל מחזיקה בתיעוד ברור

ישראל מחזיקה בתיעוד ברור של תקרית הירי בגבול מצרים, בה חייל מצרי פתח באש על כוחות צה"ל. האירוע מטופל בתיאום ושיחות בין הצדדים.

08:17 ,28/05/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

תקרית הירי בגבול מצרים ממשיכה לעורר עניין והדים, כאשר פרטים חדשים מתבררים על האירוע שהתרחש בציר פילדלפי. בישראל מחזיקים בתיעוד ברור של האירוע, שבו רואים את החייל המצרי פותח באש לעבר כוחות צה"ל. הסרטון מצביע על כך שרק חייל מצרי אחד היה מעורב בירי, והוא עמד על עמדה גבוהה, סמוך לציר פילדלפי, ממנה צפה על כוחותינו מטווח קרוב של כ-100-200 מטר ופתח באש.

התגובה המהירה של כוחות צה"ל, בפרט לוחמי חטיבה 401, שהשיבו באש ופגעו בחייל המצרי, זכתה לתמיכה מלאה מצד הגורמים בישראל. הם ביצעו "ירי להסרת איום", שהיה הכרחי לאור הסיכון הממשי לכוחות בשטח. האירוע כולו מתועד באופן ברור וייתכן כי הסרטון יועבר גם לצד המצרי במסגרת התחקיר המשותף שמתנהל בין שני הצדדים.

ביממה האחרונה התקיימו שיחות רבות בין גורמים בצה"ל ובשב"כ לעמיתיהם בצד המצרי. שני הצדדים מנסים לשמור על האירוע ב"פרופיל נמוך", במאמץ לסגור את הפרשה בצורה שתמנע הסלמה או תקריות נוספות. ההבנה המשותפת והניסיון לשמור על שקט בגבול מצביעים על רצון טוב מצד שתי המדינות להמשיך בשיתוף הפעולה הביטחוני ולמנוע מתחים נוספים.

תקרית זו היא תזכורת למתיחות המתמשכת בגבול ישראל-מצרים, אך גם ליכולת של שתי המדינות להתמודד עם תקריות בצורה מבוקרת ובוגר. גורמים בצה"ל ובשב"כ מדגישים את חשיבות התיאום והשיתוף פעולה עם הצד המצרי, במיוחד במקרים רגישים כגון זה. ישראל מעוניינת להמשיך ולשמור על יחסים טובים עם מצרים, ולמנוע תקריות שעלולות להוביל להידרדרות במצב הביטחוני באזור.

במקביל, בישראל מגבים את חיילי חטיבה 401 שהגיבו לאיום המיידי בצורה מקצועית ומהירה, ומציינים כי פעולתם הייתה נחוצה והצילה חיים. "ירי להסרת איום" הוא חלק מהנהלים המבצעיים המאפשרים לחיילים להגן על עצמם ועל חבריהם בשטח, והם פעלו בהתאם לנהלים אלו.

ההבנה המשותפת עם מצרים והמאמצים לשמור על פרופיל נמוך של האירוע ממחישים את חשיבות הדיאלוג והשיתוף פעולה בין המדינות. זהו מקרה נוסף הממחיש את המורכבות הביטחונית בגבול ישראל-מצרים ואת הצורך בתיאום הדוק בין הכוחות הפועלים באזור.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו