יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

פיצוצים בעיראק: איראן לוקחת אחריות וטוענת לתקיפת "מטה מוסד"

איראן לקחה אחריות לתקיפות טילים אמש בעיר ארביל שבעיראק. על פי טהראן, המטרה הייתה פגיעה ב"מטה מוסד" ישראלי. ארה"ב מכחישה שמתקנים שלה נפגעו

08:50 ,16/01/24
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א / תיעוד התקיפה האיראנית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

איראן לקחה אחריות לתקיפות טילים שביצעה בליל אמש (שני) בעיר ארביל שבחבל כורדיסטן בצפון עיראק. על פי הודעת משמרות המהפכה האיראניים, מטרת התקיפה הייתה פגיעה ב"מטה מוסד" ישראלי הממוקם לכאורה בעיר.

האיראנים טוענים כי השתמשו בטילים בליסטיים על מנת לפגוע ב"מרכזי ריגול וטרור" באזור. על פי דיווחים, נשמעו לפחות 8 פיצוצים בקרבת הקונסוליה האמריקנית בארביל. יש דיווחים על לפחות 4 הרוגים, ביניהם איש עסקים עיראקי מקומי.

עם זאת, ארצות הברית מכחישה בתוקף כי נפגע מתקן אמריקני כלשהו בתקיפות. שני מקורות ביטחוניים אמריקנים אף אישרו כי לא היו נפגעים אמריקנים כלל באירוע. גם ממשלת כורדיסטן הכחישה את קיומו של כל "מטה מוסד" ישראלי בשטחה.

נראה שמדובר בניסיון איראני לפגוע ביעדים המיוחסים לישראל ולמערב בעיראק, בתגובה לפיגועים האחרונים שבוצעו בשטח איראן. אולם מאחר שלא ברורה מידת הדיוק של התקיפות, קשה לקבוע האם אכן הושגו היעדים של פגיעה ב"מטה מוסד" כפי שטוענת טהראן.

קרדיט: לפי סעיף 27 א

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליעזר כץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו