יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

פיגוע משולב ברעננה: מחבלים חטפו רכבים, דקרו ודרסו אזרחים

שני מחבלים חטפו רכבים, דקרו ודרסו עוברי אורח, גברת בת 70 נרצחה ולמעלה מ-15 נפצעו, 4 במצב קשה. המחבלים נתפסו, אחד מהם היה מבוקש.

16:26 ,15/01/24
איחוד הצלה
קרדיט: איחוד הצלה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הטרור חוזר לרחובות: פיגוע דקירה ודריסה קטלני התחולל היום (שני) בצהריים בעיר רעננה. שני מחבלים, בני משפחה מאזור חברון שנכנסו באופן בלתי חוקי לישראל, חטפו רכבים וביצעו בהם פיגוע דריסה ודקירה במספר זירות ברחבי העיר.

הפיגוע האכזרי גבה את חייה של גברת (70) תושבת האזור, ופצע קשה לפחות 18 בני אדם נוספים, בהם ילדים. 4 פצועים מוגדרים במצב קשה, ו-14 במצב בינוני עד קל.

על פי הדיווחים, המחבלים השתלטו על מספר רכבים ברעננה, דקרו את נוסעיהם ולאחר מכן ביצעו עימם פיגועי דריסה ברחבי העיר, תוך שהם דורסים עוברי אורח חפים מפשע. כוחות המשטרה ויחידות המסתערבים הגיעו במהרה לזירות והצליחו לעצור את שני המחבלים לאחר מרדף. אחד המחבלים אף היה מבוקש על ידי כוחות הביטחון בעבר.

אברהם וצבי רוזובסקי שני אחים שמתנדבים כחובשים באיחוד הצלה ברעננה מסרו: "היינו בסמיכות למקום והגענו בתוך כדקה מקבלת הקריאה לזירה שם הענקנו סיוע ראשוני (תוך עצירת הדימומים) לנהגת שנפצעה אנושות. למרבה הצער נמסר לנו כי נקבע מותה בבית החולים. כמו בסיוע חובשים נוספים הענקנו סיוע רפואי ראשוני למספר נפגעים נוספים במצבים שונים (חלקם נערים שיצאו מבית הספר שבסמוך). כמו כן: יחידת חוסן של איחוד הצלה העניקה סיוע למספר נפגעי חרדה".

מבית החולים שניידר נמסר "בהמשך לאירוע ברעננה עד לרגע זה פונו למרכז שניידר 7 ילדים ובני נוער. למחלקה לרפואה דחופה (מלר״ד) במרכז שניידר הועברו 6 ילדים ובני נוער מצבם מוגדר קל עד בינוני והם נמצאים בהערכה רפואית.

נער נוסף שמצבו מוגדר קשה, הועבר לחדר הניתוח במרכז שניידר, הוא מונשם ומורדם"

חובש רפואת חירום במד"א אלי רחמוט: "כשהגענו למקום ראינו 3 נפגעים בהכרה. גבר כבן 66 שכב כשהוא סובל מפציעות חודרות בגופו. ובמרחק של כ-50 מטר 2 פצועים התהלכו במצב קל כשהם סובלים מחבלות קלות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבם קל ובינוני."

מספר דקות לאחר מכן, בשעה 13:44 התקבל דיווח נוסף במוקד החירום 101 של מד״א על זירה נוספת ברחוב אחוזה פינת ירושלים ברעננה, בו דווח על מס׳ הולכי רכב נוספים שנפגעו מרכב. למקום הוזנקו כוחות גדולים מיחידת האופנועים, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד״א, שהגיעו במהירות למקום והבחינו ב-15 פצועים: אישה בשנות ה-70 שכבה כשהיא מחוסרת הכרה עם חבלה רב-מערכתית, גבר כבן 34 ונער כבן 16 היו בהכרה מעורפלת וסבלו מחבלות קשות בגופם. לאחר טיפול בשטח, האישה פונתה כשמצבה מוגדר אנוש והגבר והילד פונו במצב קשה. בנוסף, טופלו 8 פצועים בינוני ו-4 במצב קל.

חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א אלי ריימונד, על הזירה אחוזה ברעננה:

"הגענו בכוחות גדולים למקום, ראינו מספר פצועים שוכבים בדרגות פציעה שונות. מיד התחלנו בביצוע מיון ראשוני תוך כדי טיפול רפואי בשטח שכלל עצירת דימומים, קיבועים, ומתן תרופות. פינינו אותם להמשך טיפול בבתי החולים."

גדעון סער ״הפיגוע הקשה ברעננה הוא הוכחה נוספת לכך שאין כל אפשרות לאבחן, בוודאי בעת מלחמה, בהכנסת פועלים לישראל בין פלסטינים מעזה לפלסטינים מיו״ש. גם הגיל אינו מהווה ערובה לדבר. בכניסה/שהיה בלתי חוקית של פלסטינים יש להלחם מלחמת חורמה: במניעה ובענישה חמורה של מסיעים, מלינים ומעסיקים.״

השר אופיר אקוניס: ״הפיגוע ברעננה – הוכחה נוספת שאסור בתכלית האיסור להכניס פועלים מאיו״ש בעת הזאת״
השר אופיר אקוניס התייחס לפיגוע ברעננה ואמר: ״כפי שאמרתי בדיון בקבינט הכלכלי-חברתי אסור לישראל לאפשר כניסתם של פועלים מאיו״ש וללמוד היטב את לקחי ה-7/10. הקונספציות הישנות קרסו וכעת נדרשים צעדים מיידים להבאה מסודרת של עובדים זרים, בתוקף הסכמים בינ״ל שישראל חתומה עליהם.
צריך להטיל כעת כתר מיידי על האיזור ממנו יצאו המחבלים, לסגור את כל הפרצות בגדר ולאתר את כל השב״חים ששוהים בישראל בניגוד לחוק״

איחוד הצלה

קרדיט: איחוד הצלה

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אריאל לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו