יום שני, 16/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

עשרות רקטות לגליל המערבי: חיל האוויר מחסל משגרים בלבנון

צה"ל השמיד יותר מ-15 משגרי חיזבאללה בלבנון. חיזבאללה הגיב בשיגורי רקטות לעבר יישובי הגליל המערבי והעליון. אין נפגעים.

20:55 ,07/09/24
בינה מלאכותית
קרדיט: בינה מלאכותית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ההסלמה חמורה בצפון ישראל נמשכה במהלך השבת, כאשר חיל האוויר הישראלי תקף עשרות מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. צה"ל דיווח כי השמיד למעלה מ-15 משגרי רקטות ומטרות צבאיות של חיזבאללה, כאשר חלק מהמשגרים היו מוכנים לשיגור מיידי לשטח ישראל.

ההתקפות של צה"ל באו בתגובה לשורת שיגורים מרצועת הגבול הצפונית במהלך השבת, כאשר עשרות רקטות שוגרו לעבר יישובי הגליל המערבי והעליון. במקביל, פיקוד הצפון הנחה את יישובי הגליל המערבי להתכונן למתקפת תגובה מצד חיזבאללה, והנחיות נוספות הופצו לתושבים בשעה 23:00 ליל שבת.

בין היישובים בהם נרשמה ירי רקטות ניתן למצוא את שלומי, בצת, לימן וחניתה. כתוצאה מהשיגורים נפגע ישירות בית בשלומי, בעוד שבאזור לימן אותרה פגיעה בשטח פתוח. כוחות ההצלה והכיבוי הוזעקו לטפל בשריפה שפרצה בעקבות פגיעת הרקטות.

התקיפות לא פסקו במהלך הלילה, כאשר צה"ל המשיך להכות במטרות חיזבאללה באזורי עייתא א-שעב ושובא בדרום לבנון. במקביל, אזעקות הופעלו שוב ושוב ביישובים בגליל העליון, בין השאר בצפת ובסביבת ביריה.

בשעות הבוקר של יום שבת, הותקפו מטרות נוספות של חיזבאללה, כולל משגר טילים נוסף במרחב יעטר שבדרום לבנון. צה"ל הבהיר כי מספר רקטות שוגרו משטח לבנון ונפלו בשטחים פתוחים מבלי לגרום לנפגעים.

חיזבאללה לקח אחריות על השיגורים לעבר ישראל והודיע כי הם בוצעו בתגובה לתקיפות צה"ל בליטאני, כ-25 ק"מ מגבול ישראל-לבנון. אף על פי כן, לא נרשמו נפגעים בתקיפות של חיזבאללה.

במהלך היום, אזעקות הופעלו גם בגליל העליון כאשר 5 רקטות שוגרו מדרום לבנון לעבר צפת. גם כאן, הרקטות נפלו בשטחים פתוחים ולא נגרם נזק.

לאחר מספר שעות של מתיחות באזור, פיקוד העורף עדכן את התושבים כי חלק מהיישובים בגליל המערבי ובגליל העליון יכולים לשוב לשגרה, בעוד אחרים הונחו להמשיך להישאר בקרבת המרחבים המוגנים עד להודעה חדשה.

המתיחות בגבול הצפוני לא פחתה לאורך היום, כאשר בשעה 18:57 שוב הופעלו אזעקות בעקבות חדירת כלי טיס עוין לאזור יישובי אילת השחר ויפתח שבגליל העליון. האירוע הסתיים ללא נפגעים, ומפקוד העורף נמסר כי המצב בשליטה מלאה.

הדריכות באזור הצפון נמשכת, כאשר צה"ל והכוחות הלוחמים ערוכים לכל תרחיש של הסלמה נוספת, בעוד חיזבאללה ממשיך לאיים בנקמה על התקיפות הישראליות בדרום לבנון.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מאיר זר
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו