שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

על ניצחון וכישלון

האם החמאס מנצח את המלחמה הזאת?

22:16 ,12/02/24
קנבה
קרדיט: קנבה
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

אם נאמין לכל מה שאנחנו שומעים בתקשורת אנו עלולים לקבל תמונה די עגומה של הפסד צורב הממשמש ובא כזו הכוללת כניעה מבישה ומשפילה לאויב מדרום. האמת היא שכלל לא בטוח שיש צדק בטענות האלו. כי אם אנחנו נבוא וננסה לבדוק בעצמנו מה באמת קורה סביר שנקבל תמונת מצב שונה לחלוטין.

מתחילת המערכה נשמעים קולות שונים של נביאי זעם שמסבירים לנו למה הפעם אנחנו מפסידים ולמה המהלך הבא שהצבא ביצע הוא טעות וביבי צריך להתפטר, וכאשר נבחן את הטענות האלו לעומק ובאופן אובייקטיבי מן הסתם נבין שהתמונה הרבה יותר מורכבת כי נתונים רבים לא באמת ידועים לכל פרשן בעיתון ועם כל הכבוד למקורות שלו הוא לא באמת יודע הכל אלא מה שמספרים לו, אך מצד שני נבין גם שהתמונה הרבה יותר טובה ממה שרוצים שנחשוב. כי הדברים שאנחנו שומעים מפי חיילים שיוצאים מעזה זה בעיקר על חורבן עזה ועל ניצחון מוחץ של כוחות הצבא שמפרקים את ההתנגדות והטרור באופן משמעותי, ואם נשאל את מייג'ור (במיל') ג'ון ספנסר, ראש תחום לוחמה אורבנית בווסט-פוינט (האקדמיה הצבאית הלאומית של ארה"ב) ואחד המומחים הגדולים בעולם ללוחמה בשטח בנוי, שפרסם מאמר העוסק בהשוואת הלחימה בעזה למלחמות אחרות בו הוא בכלל מספר לנו כי קצב התקדמות של צה"ל "מהיר באופן היסטורי ולא ניתן להשוות את ישראל במערכה הזאת לשום דבר בהיסטוריה הצבאית המודרנית" אז עם כל הכבוד לפרשנים באולפנים הממוזגים בשאלת ניצחון או כישלון במלחמה כדאי לשאול את אנשי המקצוע ולא אותם ובדעתם נתחשב ביחס לנושאים הקשורים לתחומי התמחותם.

כשאנחנו נרצה לבחון את המנהיגים שלנו ולדעת שהם עומדים מאחורי המילים שלהם ולא מובילים אותנו לידי כניעה מחפירה אפשר פשוט להקשיב למה שהם אומרים עכשיו ולהשוות אותם למה שאמרו לנו בעבר ולפי זה אנחנו נוכל לדעת היכן אנו עומדים. ב-16 באוקטובר פורסם כי קבינט המלחמה אישר ארבע מטרות למלחמה;

1. מיטוט שלטון חמאס והשמדת יכולותיו הצבאיות והשלטוניות

2. הסרת איום הטרור מהרצועה על ישראל

3. מאמץ מרבי לפתרון סוגיית בני הערובה

4. הגנה על גבולות המדינה ואזרחיה

כשאנחנו מקשיבים עכשיו להצהרות של ראשי מערכת הביטחון והקבינט המצומצם אנו שומעים כמעט את אותם זמירות למעט שינויים קוסמטיים זה מצביע על כך שהקבינט עומד מאחורי ההבטחות שלו ומאחורי מטרות המלחמה שהוא קבע, אך כדאי שיהיה ברור לכולנו שביום שנתחיל לשמוע זמירות חדשות וסיפורי אלף לילה ולילה על אילוצים והסברים מלומדים על למה לא להילחם עד הסוף זה בכלל אינטרס שלנו אז תדעו שההנהגה שלנו נכנעה. עד אז תעשו לעצמכם טובה וכשאתם קוראים כתבה בעיתון מקומי או אפילו הם בינלאומיי על גורמים ביטחוניים עלומים שמספרים שאנחנו בעצם מפסידים ושארצות הברית בכלל לא איתנו, או כשתקראו טור דעות שמרגיש כאילו נכתב בידי יחיאל סינוואר, תעשו טובה ואל תאמינו למילה אחת ממה שאתם קוראים שמה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

5 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ידידיה תמימי הגיב:

    בינתיים כלום לא קרה, אנחנו עדיין בשלב ההבטחות ה יעזור לנו

  2. תמיר הגיב:

    חמאס מנצח ועוד איך, מה בדיוק הצלחנו? לכלות את חמתנו על עצים ואבנים?

  3. רועי דוד הגיב:

    מרגיש שעוד שניה אנחנו מנצחים דחקנו אותם לרפיח עכשיו הכל מתנכז שם

    1. זאבי הגיב:

      בדיוק ככה, מרגישים את הלחץ של חמאס עכשיו, אסור לעצור בשום אופן

  4. מוטי הגיב:

    וואלה אני מזדהה עם כל מילה שלך !

כתבות נוספות של יעקב יצחק
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו