יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

עיראק: מיליציות שיעיות טוענות לירי כטב"מים לעבר נתב"ג

המיליציות השיעיות בעיראק טוענות כי תקפו היום בכטב"מים את נמל התעופה בן גוריון וכן ספינה אמריקנית בים האדום, תוך איום להסלמה בתקופת הרמדאן

08:14 ,12/03/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

המיליציות השיעיות בעיראק טענו היום (יום ג') כי ביצעו שתי תקיפות משמעותיות נגד ישראל וארצות הברית. לפי הדיווחים, הן טוענות כי ירו כטב"מים לעבר נמל התעופה בן גוריון, בעוד שבמקביל תקפו באמצעות טילים ספינה אמריקנית בים האדום.

על פי הדיווח, שהתפרסם בערוצי התעמולה של המיליציות, הן אחראיות לירי כטב"מ קטן מסוג קאסם, שלטענתן פגע בשטח נמל התעופה בן גוריון. מהלך זה הגיע לאחר שבשבועות האחרונים הגבירו המיליציות את איומיהן כלפי ישראל ופעולותיהן באזור.

במקביל, טענו המיליציות השיעיות כי ביצעו פיגוע נגד ספינה אמריקנית בים האדום, המכונה לדבריהם "פינוקיו". דובר מיליציית "הגדודים העממיים" הבטיח כי "נסלים את פעולותינו במהלך חודש הרמדאן הקדוש".

ישראל וארצות הברית טרם אישרו את הדיווחים הללו על התקיפות, אך הם מגיעים על רקע החשש מהסלמה של האלימות מצד המיליציות השיעיות הפרו-איראניות במהלך תקופה זו. כוחות הביטחון בישראל וכן בריתה האמריקנית מוצבים בכוננות גבוהה לקראת ולאחר דיווחים אלה.

מדינות המערב חוששות כי בתקופה הנוכחית ינסו כוחות איראניים ומיליציות שיעיות נאמנות לה לבצע תקיפות נרחבות אלימות ומתוחכמות נגד יעדים אזרחיים וצבאיים, במטרה לזעזע את היציבות במזרח התיכון.

ללא

קרדיט: ללא / הודעת המיליציות השיעיות בעיראק

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ישראל הגיב:

    שמעתי פיצוץ די חזק באמצע הלילה

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו