שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

סמוטריץ' הורה לבטל את הצו, גלנט הפך את ההחלטה והורה להרוס

פינוי כרם משפחת בן אליהו בעמק שילה, מתבצע למרות החלטת השר בצלאל סמוטריץ' לבטל את הצו | הצינות הדתית תקיים ישיבה דחופה

10:42 ,15/02/23
לפי סעיף 27 א
קרדיט: לפי סעיף 27 א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מאות תלמידים מישיבות תיכוניות ומאולפנות הגיעו בניסיון לעצור ההרס ופינוי הכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה

הבוקר הגיעו כוחות לכרם של משפחת בן אליהו בגוש שילה ומתחילים בפינוי מאות האנשים ופינוי אלפי העצים בכרם.

משפחת בן אליהו: " לא יתכן שבממשלת הימין על מלא, אנחנו מגיעים למראות כאלו. עבודה של 20 שנה נעקרת ברגע ואין מי שיעצור את העוול הזה. אנחנו קוראים לכל שרי הממשלה לעצור את הדבר הזה ולהגיע למקום"

פינוי כרם משפחת בן אליהו בעמק שילה, מתבצע למרות החלטת שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' לבטל את הצו. ההחלטה התקבלה בדיון לפני כחודש , אך שר הביטחון הפך את ההחלטה והורה לבצע את ההרס.

במסיבת עיתונאים שקיים אתמול (שלישי) אמר השר סמוטריץ': "העקירה המתוכננת היא עוול נוראי. אני רוצה להזכיר בראשית הדברים ש'צו שימוש מפקיע' הוא צו דרקוני. מדברים על דמוקרטיה וזה צו שאין לו מקום בדמוקרטיה".

"נגד הצו הזה הוגש ערר לוועדת עררים, שזה גוף מעין שיפוטי. הערר התקבל משום שאף אחד לא הצליח להוכיח בעלות על הקרקע. אבל בכל זאת, שר הביטחון דאז בני גנץ החליט החלטה פוליטית והורה לראש המינהל האזרחי דאז להפעיל את הצו.

"אני קיימתי על זה דיון לפני כחודש ובתפקידי כשר במשרד הביטחון הוריתי לבטל את הצו. לצערי, השר גלנט חשב אחרת. מאחר שנושא הסמכויות ביני לבין השר גלנט לא הוסדר ומתוך רצון שלא להכניס את המערכת הצבאית לקונפליקט – לא יצאתי לקרב על זה בזמנו.

"מדברים על זכויות אדם. זה לא דמוקרטי. הצו הזה היה צריך להיות מבוטל. נקודה".

עוד אמר השר "עקירת הכרם בעמק שילה היא עוול זועק לשמים שאפשר וצריך היה למנוע. עוול ארוך שנים של המנהל האזרחי ושל בג"ץ. בדיוק כדי להפסיק את הרדיפה ארוכת השנים ואת ההתעמרות המפלה הזו נגד המתיישבים דרשנו וקיבלנו בהסכם הקואליציוני את האחריות על המנהל האזרחי ועל החיים האזרחיים ביהודה ושומרון.

התכחשותו של שר הביטחון גלנט להסכם החד משמעי וגרירת הרגליים של ראש הממשלה בעניין אינם מקובלים ולא ניתן להם להימשך. מדובר בסעיף שלכולם היה ברור שהוא מרכזי בהסכם שלנו והבסיס לקיומה של קואליציה הוא קיום ההסכמים הקואליציוניים. אני דורש מרה"מ להעביר לידי את הסמכויות לאלתר.

"אם לגלנט יש עם זה בעיה הוא מוזמן לשים את המפתחות. אני משוכנע שיש רבים בליכוד ישמחו למלא את מקומו במשרד הביטחון".

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית הגיעה למקום לפני זמן קצר בנסיון לעצור את עקירת הכרמים. "זהו הרס מביש, אנטי ציוני ואנטי מוסרי שמבוצע בעקבות פסק שבג"ץ שנשען על "צו שימוש מפריע" – צו דרקוני שמופעל כנגד יהודים בלבד", תקפה סון הר-מלך.

לדבריה, "מדובר בצו שזכה לביקורת חריפה ביותר על ידי השופט אדמונד לוי ז"ל, והיה לעבור מן העולם כבר לפני שנים – קל וחומר בממשלת הימין הנוכחית. "העוול זועק שבעתיים, שעה שבתי חאן אל אחמר עליהם מוטל פסק בג"ץ עוד לא פונו ועומדים במשך שנים על תילם", הוסיפה סון הר-מלך.

"אני קוראת מכאן לשר הביטחון יואב גלנט להורות על עצירת ההרס ולבטל במיידי את הצו הגזעני מכוחו מבוצע הפינוי, כך שהיסוד המשפטי לפינוי ייעלם. זה בידיים שלך ומוטל עליך לעצור את הפשע הזה", אמרה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה במהלך הלילה לשר הביטחון יואב גלנט ודרש לעצור את הרס הכרם בבנימין.

בנוסף, השר בן גביר פנה הבוקר לראש הממשלה ודרש ממנו לעצור במיידית את ההרס, השר בן גביר אמר כי השר יואב גלנט משתמש במג"ב איו"ש כדי לבצע הרס מיותר, למרות שהוא יודע שעל פי ההסכמים הקואליציונים מג"ב איו"ש אמור לעבור לאחריות המשרד לביטחון לאומי. עוד הודיע השר בן גביר כי הוא דורש לבצע את העברת הסמכות על מג"ב איו"ש כבר בישיבת הממשלה הקרובה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס גם לפגיעה בחסינותה של חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית בידי שוטרי מג"ב איו"ש ואמר: "מחזק את ידיה של חברת הכנסת לימור סון הר מלך. לאנשי מג"ב איו"ש אסור לפגוע בחוק חסינות חברי כנסת ובוודאי לא לפגוע בחופש התנועה שלהם ודווקא התנהלות זאת מוכיחה עד כמה חשוב שמג"ב איו"ש יעברו למשרד לביטחון לאומי".

מהציונות הדתית נסתר: "בעקבות התנהלות שר הבטחון גלנט, עקירת הכרם בעמק שילה והאלימות המשטרתית הקשה שהופעלה נגד המתיישבים הבוקר, סיעת הציונות הדתית תקיים ישיבת סיעה דחופה בשעה 12:30"

קרדיט: ארגון חוננו / מהמעצרים

קרדיט: לפי סעיף 27 א

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של חיים וולף
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו