יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

"סודי ביותר": המסמך של שר הביטחון לשעבר שחזה את מתקפת חמאס

מסמך סודי מ-2016 שהוכן על ידי שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן חזה במדויק את תרחיש מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר - "כיבוש יישובים בעוטף עזה"

09:48 ,30/10/23
לע
קרדיט: לע"מ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מסמך סודי שנחשף מוכיח כי התקפת הטרור הקשה של ארגון החמאס ב-7 באוקטובר, בה נהרגו עשרות ישראלים, נחזתה כבר לפני 7 שנים על ידי שר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן.

במסמך מ-2016 שהוגדר "סודי ביותר" והוגש לראש הממשלה נתניהו, תיאר ליברמן תרחיש מדויק של מה שקרה בפועל ב-7 באוקטובר – חדירת כוחות מיומנים של חמאס לישראל וכיבוש יישובים בעוטף עזה תוך לקיחת בני ערובה.

המסמך אף ציין כי חמאס מתכנן "מערכה רב זירתית" נגד ישראל שתכלול זירות בלבנון, סוריה, ירדן וסיני וכן פיגועים ברחבי העולם. למרות האזהרות, אף גורם ביטחוני לא התייחס למסמך ברצינות.

במסמך נכתב ביו הייתר כי יש צורך "להבטיח כי העימות הבא בין ישראל לחמאס יהיה האחרון. רק אם ישראל תפתיע את חמאס במכת פתע, מכה מקדימה, ואף את הפעולות ההכרחיות שיובילו לסיכול רוב ראשיה של הזרוע הצבאית של חמאס."

עוד נכתב "בכוונת חמאס להעביר את העימות הבא לשטחה של ישראל, תוך הזרמת כוחות משמעותיים ומיומנים היטב (כוחות הנוח'בה למשל) לשטח ישראל, תוך כדי כיבוש יישוב ישראלי (ואולי אף מספר יישובים) בעוטף עזה ולקיחתם של בני ערובה – אשר מעבר לפגיעה הפיזית באנשים עצמם, יובילו לפגיעה קשה בתודעה ובמורל של אזרחי ישראל".

"חמאס מעוניין כי המערכה הבאה מול ישראל תהיה רב-זירתית באמצעות בניית זירות נוספות לרצועת עזה (לבנון, סוריה, ירדן, סיני), ואף נגד יעדים יהודיים ברחבי העולם". בהקשר זה ניתנה גם הערה מודגשת כי "בעימות הבא במסגרת המערכה הרב-זירתית המשולבת, חמאס 'חוץ' יהיה שותף פעיל ומשמעותי".

ליברמן אף התפטר מתפקיד שר הביטחון ב-2018 במחאה על מדיניות רופפת מול חמאס. כעת ברור שאילו האזהרות במסמך היו מטופלות כראוי, ניתן היה למנוע את האסון ב-7 באוקטובר. מדובר במחדל מביך שעלול לעלות בחיי אדם רבים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אוריה ליבוביץ
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו