שבת, 06/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

נערכים לתגובה איראנית: ישראל משבשת GPS להסטת הטילים לביירות

מערכת הביטחון החלה להפעיל שיבושי GPS ברחבי הארץ כולל במרכז, כהיערכות לאיום איראני של טילים מונחי מיקום. השיבושים גורמים לניווט שגוי

10:29 ,04/04/24
שאטרסטוק
קרדיט: שאטרסטוק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מערכת הביטחון החלה להפעיל היום (חמישי) שיבושי GPS ברחבי הארץ כולל במרכז. זאת כחלק מהעירכות לנקמה איראנית ושיגור טילי שיוט, כטב"מים וטילים מונחי מיקום לישראל. מאז החלה המלחמה, הופעלו שיבושים בצפון, בתחילת השבוע באילת והערבה, והבוקר גם בגוש דן.

השיבוש גורם לכך שמי שמפעיל אפליקציית ניווט, כדוגמת הווייז, יזוהה כאילו הוא נמצא בבירות. טיל שיקבל כל כתובת בארץ יעוף במצב כזה לבירת לבנון. מקורות בטחוניים מסבירים כי מדובר בצעד הגנתי חשוב מפני איום האיראנים לשגר טילים מתוחכמים לכיוון יעדים אסטרטגיים בישראל.

לפי ההערכות, איראן תנסה לפגוע במתקנים צבאיים, תשתיות לאומיות חיוניות ואזורים אסטרטגיים באמצעות טילים בעלי ראשי נפץ מתקדמים, שמונחים על-ידי מערכות ניווט מדויקות. שיבוש האותות של מערכות הניווט האזרחיות והצבאיות אמור למנוע מהטילים האיראניים להבחין ביעדים המיועדים ולפגוע בהם.

גורמים בטחוניים הדגישו כי השיבושים אינם פוגעים ביכולות הלוחמה של צה"ל, שפועל עם מערכות ייעודיות שאינן מסתמכות על GPS אזרחי. עם זאת, לשיבושים עלולות להיות השפעות שליליות על התנועה והניווט האזרחיים בישראל. בתקופה זו, מומלץ להסתמך על ניווט חליפי.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

2 תגובות
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. וכי רק הצבא בישראל פועל עם מערכות יישעודיות שאינן מסתמכות על ג'י פי אס?
    הצבא האיראני אינו יכול להשתמש עם מערכות ניווט אחרות?

    1. אריאל לוי הגיב:

      כנראה שהם שם עדין לא התקדמו או שזה רק לביטחון נוסף

כתבות נוספות של אריאל לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו