יום שישי, 18/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

נעצרו שני אזרחים ברמת גן בחשד לפעילות עבור איראן

שב"כ ויאחב"ל להב 433 חשפו וסיכלו ניסיון איראני לגייס אזרחים ישראלים לביצוע פיגועים, כולל התנקשות באישיות בכירה. שני אזרחים ישראלים נעצרו

11:37 ,14/10/24
משטרת ישראל
קרדיט: משטרת ישראל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במבצע סיכול מוצלח, חשפו שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ויחידת להב 433 של משטרת ישראל ניסיון נוסף של גורמי מודיעין איראנים להוציא לפועל פיגוע טרור באמצעות אזרחים ישראלים. במסגרת המבצע נעצרו שני אזרחים ישראלים מרמת גן, בהם ולדיסלב ויקטורסון, כבן 30, ואנה ברנשטיין, כבת 18, אשר לקחו חלק בפעילות מטעם המודיעין האיראני.

חקירת השב"כ העלתה כי מאז אוגוסט האחרון עמד ולדיסלב בקשר עם גורם איראני בשם "Mari Hossi" דרך הרשתות החברתיות. תחת הנחיות ישירות מגורם זה, ביצע ולדיסלב משימות שונות שכללו ריסוס כתובות גרפיטי, הצתות רכבים והטמנת כספים במקומות שונים ברחבי תל אביב. הפעולות שתועדו והובילו לתשלום של יותר מ-5,000 דולר, היוו חלק ממערך רחב של פעולות שמטרתן לגרום נזק לביטחון המדינה.

לפי ממצאי החקירה, ולדיסלב אף הסכים להוציא לפועל פיגוע התנקשות באישיות בכירה בישראל, ואף ניסה להשיג אמצעי לחימה כגון רובה צלפים ורימוני רסס. הוא גם גייס את בת זוגו אנה למשימות אלו, וניסה לגייס דרי רחוב על מנת לבצע פעולות נוספות מטעם המודיעין האיראני.

גורמי הביטחון חושפים כי גיוס אזרחים ישראלים באמצעות הרשתות החברתיות הוא טקטיקה מוכרת בשימוש המודיעין האיראני. הפעולות, שעל פניו נראות תחילה כתמימות, מתדרדרות בהמשך למשימות חמורות שעלולות לגרום לפגיעה קשה בביטחון המדינה. הפניה נעשתה בשפות שונות, כולל עברית, אנגלית ושפות אחרות, דרך פלטפורמות כמו אינסטגרם, פייסבוק, ווטסאפ.

מנגד, גופי הביטחון מדווחים כי מרבית האזרחים אשר נתקלו בפניות חשודות מצד גורמים איראניים לא נענו להן ואף דיווחו על כך לגורמים הרלוונטיים, דבר שסייע בסיכול הניסיונות.

גורם בכיר בשב"כ הצהיר כי החקירה חשפה פעם נוספת את המאמצים הבלתי פוסקים של גורמי המודיעין האיראניים לגייס אזרחים ישראלים ולנצלם לצורך פעילות ריגול וטרור. "חשיפת הפעילות והמעצר של האזרחים המעורבים ממחישים את חשיבות הסיכול המהיר והמתואם של השב"כ והמשטרה," הוסיף הגורם.

 

משטרת ישראל

קרדיט: משטרת ישראל

קרדיט: משטרת ישראל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אריאל לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו