יום ראשון, 08/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

נחשף: כך גויס אזרח מבית שמש לביצוע משימות עבור איראן

שב"כ ומשטרת ישראל עצרו שלושה אזרחים ישראלים בחשד לביצוע פעילות ביטחונית בהנחיית גורמי מודיעין איראניים, כך הם פעלו

13:06 ,16/07/24
תקשורת שב
קרדיט: תקשורת שב"כ
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

הותר לפרסום כי במסגרת פעילות סיכולית משולבת של שב״כ והיחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) בלהב 433, נחשפה תשתית של גורמי מודיעין איראניים, אשר פעלה בחודשים האחרונים במסווה של גורמים זרים אל מול אזרחים ישראלים, לשם גיוסם והפעלתם לביצוע משימות מגוונות בישראל.

בחקירה המשותפת של משטרת ישראל והשב"כ, בלשי יאחב"ל בלהב 433 עצרו לחקירה במהלך השבועיים האחרונים שלושה אזרחים ישראלים, בחשד כי ביצעו פעילות ביטחונית בישראל בהנחיית גורמי מודיעין איראניים.

החקירה העלתה כי אחד החשודים, אלימלך שטרן, אזרח ישראלי בן 21, תושב בית שמש, עמד בקשר באמצעות אפליקציית הטלגרם עם פרופיל בשם "ANNA ELENA", ותוך שהתבקש לבצע משימות שונות בישראל. במסגרת המשימות, התבקש שטרן לתלות מודעות בתל אביב, להטמין כספים בנקודות שונות בירושלים ובתל אביב, להעביר חבילות עם חפצים מאיימים לכתובות אזרחים ישראלים, ולשרוף יערות.

שטרן הסכים לבצע את המשימות, למעט רצח ושריפת יערות. לצורך מימוש תליית המודעות, הטמנת הכספים והעברת החבילות, גייס שני אזרחים ישראלים נוספים, שביצעו חלק מהמשימות עבור תמורה כספית. שטרן קיבל תשלום מ-ANNA ELENA במטבע קריפטו.

היום (16/7/2024) הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד שטרן לבית המשפט המחוזי בירושלים, המייחס לו עבירה של מגע עם סוכן חוץ. שני האזרחים הנוספים שנחקרו שוחררו ממעצר בסיום חקירתם עד להכרעה בעניינם.

השימוש בשיטה של פניה לאזרחים ישראלים באמצעות הרשתות החברתיות תחת מצגי שווא של גורמים זרים הינה שיטת פעולה מוכרת של גופי המודיעין האיראניים. השיטה הזו מהווה פלטפורמה נוחה וזמינה לפגיעה בביטחון המדינה. בחודשים האחרונים, אותרו ונוטרו פרופילים פיקטיביים רבים שבהם משתמשים גורמי הביטחון האיראניים, ונאסף מידע רב אודות הגורמים העומדים מאחורי הפעלתם.

גופי הביטחון של מדינת ישראל, ובכללם שב״כ ומשטרת ישראל, ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה ובמאמצים לאיתור פעילות איראנית במרחבי ההשפעה והלוחמה הפסיכולוגית, שמטרתה פגיעה בחוסן הלאומי והמאמץ המלחמתי של ישראל, זריעת דמורליזציה וליבוי שסעים חברתיים.

גורם בכיר בשב"כ המליץ לציבור לגלות ערנות ביחס לפניות מגורמים שאינם מוכרים, ולהימנע ממסירת פרטים אישיים ומפתיחת קישורים ממקורות שאינם מזוהים.

תקשורת שב

קרדיט: תקשורת שב"כ

תקשורת שב

קרדיט: תקשורת שב"כ

תקשורת שב

קרדיט: תקשורת שב"כ

תקשורת שב

קרדיט: תקשורת שב"כ

תקשורת שב

קרדיט: תקשורת שב"כ

תקשורת שב

קרדיט: תקשורת שב"כ

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו