יום חמישי, 19/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

נושאת המטוסים "תיאודור רוזוולט" עזבה את המזרח התיכון

נושאת המטוסים "תיאודור רוזוולט" עזבה את המזרח התיכון אחרי 3 חודשים. "אברהם לינקולן" תישאר באזור ותספק הרתעה מול איומים.

08:34 ,12/09/24
צבא ארצות הברית
קרדיט: צבא ארצות הברית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

שלושה חודשים לאחר שהגיעה למזרח התיכון בעקבות המתיחות הגוברת באזור, נושאת המטוסים האמריקנית "תיאודור רוזוולט" שבה לארצות הברית, כך לפי הודעת הפנטגון שפורסמה הבוקר (חמישי) בעיתון "וושינגטון פוסט". עם זאת, נושאת המטוסים "אברהם לינקולן", שהגיעה לאזור בסוף חודש אוגוסט, תישאר באזור כדי לסייע להרגעת המתיחות הביטחונית ולהתמודד עם איומים פוטנציאליים.

לפי הודעת הפנטגון, נסיגת נושאת המטוסים "תיאודור רוזוולט" התבצעה במסגרת תחלופה שגרתית של כוחות. אוניית הענק, אשר נפרסה במזרח התיכון מזה כשלושה חודשים, שבה לבסיס שלה בארצות הברית. גורמי ביטחון אמריקניים הדגישו כי למרות עזיבתה, נשמרת נוכחות צבאית משמעותית באזור, כדי לתת מענה לכל התפתחות אפשרית. נושאת המטוסים "אברהם לינקולן", שהגיעה לאזור באוגוסט, ממשיכה לשייט במפרץ עומאן ותהווה גורם מרתיע מפני איומים ממדינות כמו איראן ופעילים קיצוניים נוספים באזור.

הגעת נושאת המטוסים "תיאודור רוזוולט" לאזור התרחשה בעקבות האיומים של איראן להגיב על חיסול מנהיג חמאס, איסמאיל הנייה. המתיחות הגיעה לשיאה כאשר כוחות איראניים ובעלי בריתם באזור, כמו החות'ים בתימן, איימו לתקוף יעדים אמריקניים וישראליים בתגובה לחיסול זה. פריסת הכוחות האמריקניים במזרח התיכון היוותה ניסיון להרתיע את איראן ולהבטיח את ביטחונם של אזרחי ארצות הברית ובנות בריתה.

נושאת המטוסים "אברהם לינקולן" שנשארת באזור נחשבת לאחד מאמצעי ההרתעה המרכזיים של ארצות הברית. בדומה ל"רוזוולט", היא מצוידת במערכת נשק מתקדמת ומסוגלת לשאת מספר רב של מטוסים ומל"טים. בנוסף, אחד ההבדלים המרכזיים בינה לבין "רוזוולט" הוא היכולת הגרעינית שלה, המאפשרת לה לתמוך במערך נשק אטומי, מה שמגדיל את חשיבותה האסטרטגית בנוכחותה באזור.

על פי מקורות צבאיים, נוכחותה של "אברהם לינקולן" במפרץ עומאן תספק מרכיב ביטחוני נוסף למאבק באיומים מצד מדינות עוינות כמו איראן, במיוחד לנוכח פעילות הטרור המתגברת באזור. ארצות הברית רואה בנוכחות זו אמצעי להרתעה מפני הסלמה נוספת ולחיזוק היציבות במזרח התיכון.

מעבר לנושאת המטוסים "אברהם לינקולן", נותרו באזור המזרח התיכון מספר ספינות אמריקניות נוספות, בהן צוללות צבאיות הפועלות בים האדום. נוכחות זו חשובה במיוחד נוכח המצב המתוח מול החות'ים בתימן, שביצעו בשנים האחרונות מספר תקיפות טילים על יעדים אזרחיים וצבאיים באזור.

כוחות אלה מהווים חלק בלתי נפרד מהמאמץ האמריקני לשמור על ביטחון הספנות והמסחר באזור, במיוחד לנוכח האיומים מצד החות'ים הנתמכים על ידי איראן. הצי האמריקני פועל באופן רצוף כדי להבטיח שהאזור לא יגלוש להסלמה שעלולה לערער את היציבות הבינלאומית.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו