יום רביעי, 18/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

מתקפה בלתי פוסקת בצפון: כ-60 רקטות ושריפות נרחבות

צה"ל תקף בדרום לבנון לאחר ירי של מעל 60 רקטות לצפון. אזעקות בלתי פוסקות נשמעו, וכטב"מים התפוצצו ליד קריית שמונה.

20:45 ,14/09/24
בינה מלאכותית
קרדיט: בינה מלאכותית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

במהלך השבת, תושבי הצפון נאלצו להתמודד עם סבב התקפות כבד של רקטות וכטב"מים שנורו לעבר יישובים בצפון הארץ, לצד תקיפות נגדיות של צה"ל בדרום לבנון. מדובר באחת ההסלמות המשמעותיות באזור הגליל העליון והסביבה, כאשר יותר מ-60 רקטות שוגרו במהלך השבת, ושני כטב"מים התפוצצו סמוך לקריית שמונה.

התקיפה מצד ארגון הטרור חיזבאללה לא הסתיימה רק בנפילות בשטחים פתוחים, אלא גרמה גם לשריפות נרחבות באזור, בעוד כיפת ברזל פעלה למניעת פגיעות ישירות. צה"ל לא נשאר אדיש לתקיפות אלו ובתגובה תקף משגרים ומבנים צבאיים בלבנון.

החל משעות הבוקר של שבת, התושבים בגליל העליון ובאזור קריית שמונה נאלצו להתמודד עם אזעקות בלתי פוסקות. צה"ל עדכן כי זוהו יותר מ-60 שיגורי רקטות לעבר ישראל, כאשר חלק מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. שאר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים בצפון הארץ ולא גרמו לנפגעים, אך נזק נגרם כתוצאה מכמה שריפות שפרצו באזור.

הכוחות המקומיים פעלו במהירות להשתלט על השריפות, כשהשריפה העיקרית פרצה בשטח פתוח באזור עמיעד, כתוצאה ממטח הרקטות. שישה צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן, יחד עם אנשי רשות הטבע והגנים, הוזעקו לטפל בשריפה ולמנוע את התפשטותה. מפקד המשמרת, רב-רשף גדי אזולאי, ציין כי "השריפה הייתה נרחבת ולוחמי האש פעלו יחד עם כוחות נוספים לבלימת חזית האש ולמנוע את התפשטותה לכיוון מבנים סמוכים."

בנוסף לשיגורי הרקטות, במהלך השבת זוהו שני כטב"מים אשר שוגרו לעבר ישראל והתפוצצו סמוך לקריית שמונה. למרבה המזל, הכטב"מים לא גרמו לנפגעים, אך היוו תזכורת נוספת ליכולת ארגון הטרור חיזבאללה להפעיל טכנולוגיה מתקדמת במסגרת התקפותיו.

צה"ל תקף בתגובה למתקפה זו באמצעות מטוסי קרב, אשר תקפו מבנה צבאי בדרום לבנון בו פעלו מחבלי חיזבאללה. המבנה זוהה על ידי כוחות אוגדה 210 שפעלו במרחב כאוכבא שבדרום לבנון.

לאור המתקפות הכבדות מהצפון, צה"ל הגיב בתקיפות נרחבות בדרום לבנון. לפי דובר צה"ל, מטוסי קרב תקפו מחסני אמל"ח, מבנים צבאיים ומשגרים המשמשים את ארגון הטרור חיזבאללה. התקיפות התמקדו במרחבים מג'דל זון, אל-ג'בין ובליידא שבדרום לבנון, שם בוצעו בעבר שיגורים לכיוון ישראל.

בנוסף, בוצעו תקיפות בירי ארטילרי במרחבים לבונה, רמיה, עייתא א-שעב ועלמא א-שעב. לפי צה"ל, התקיפות נועדו לנטרל תשתיות טרור ולהחליש את יכולת הארגון לשגר רקטות או כלי טיס בלתי מאוישים לעבר שטח ישראל.

התקיפות הצה"ליות זכו לתמיכה פוליטית רחבה, כאשר שר הביטחון קיים הערכת מצב והדגיש את נחישות המדינה להגן על אזרחיה. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות מול כל איום על ביטחון המדינה. אנחנו לא נסבול שום התקפה על אזרחי ישראל ונגיב בעוצמה," אמר דובר צה"ל.

במקביל לאירועים בצפון, כיפת ברזל יירטה בשבת רקטה נוספת ששוגרה לעבר אשקלון. דוברות עיריית אשקלון עדכנה כי "לאחר שנשמעה אזעקה בעיר, מערכת כיפת ברזל יירטה בהצלחה רקטה שנורתה לעבר אשקלון. אין נפגעים ולא דווח על נזק משמעותי."

העירייה פנתה לתושבים בבקשה לשמור על עירנות ולהימנע מהגעה לאזורי נפילה אפשריים עד לבדיקת כוחות הביטחון. כוחות הביטחון ממשיכים להיערך גם באזור הדרום, מחשש למתקפות נוספות מצד חמאס או ארגוני טרור אחרים

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו