יום שישי, 18/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

"מתנה משמיים": אפסניה מוצנחת ראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה

במהלך הימים האחרונים ביצע צה"ל "צניחת אפסניה" ראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה. מטוס חיל האוויר הצניח כ-7 טון ציוד לוגיסטי ישירות ללוחמי השייטת

12:00 ,11/12/23
דובר צה
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ביצע צה"ל בימים האחרונים "צניחת אפסניה" ראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה, במסגרתה הוצנחו כ-7 טון של ציוד לוגיסטי ישירות אל לוחמי שייטת 13 של עוצבת הקומנדו הנלחמת בימים אלו ברצועת עזה.

על פי הפרסום, המבצע התקיים באמצעות מטוס תובלה מסוג "שמשון" של טייסת 103 של חיל האוויר. המטוס הצניח ממרומי השמיים כ-7 טון של ציוד חיוני ישירות אל עמדות הלחימה של לוחמי הקומנדו בגזרת חאן יונס שברצועה.

ההצנחה המדויקת התאפשרה הודות ל"מערכת אפסניה מנוהגת" חדשה שפותחה לאחרונה. זו מערכת מתקדמת המאפשרת להנחות בדיוק רב מטענים מוצנחים אל נקודת הנחיתה הרצויה בשטח.

מקורות צבאיים ציינו כי מדובר בקפיצת מדרגה מבצעית משמעותית עבור עוצבת הקומנדו, שכן היא מקנה ללוחמים עצמאות לוגיסטית גם כשאין אפשרות להעביר אספקה קרקעית. כל יחידות האוגדה תרגלו לאחרונה את השימוש במערכת החדשה.

"זו הייתה מתנה משמיים עבור הכוחות בשטח", אמר מפקד האוגדה בתגובה להצלחת המבצע. "המשך שיתוף הפעולה המוצלח הזה יאפשר לנו להמשיך ולהילחם בעוצמה".

צפו בתיעוד

דובר צה

קרדיט: דובר צה"ל

קרדיט: דובר צה"ל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו