יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

מחבל פתח בירי ורצח 2 יהודים ברכבם • מצוד אחר המחבל

מחבל פתח באש ורצח 2 נוסעים בעודם ברכב • מצד אחר המחבל | חמאס: תגובה לפעילות הישראלית בשכם

14:54 ,26/02/23
מד
קרדיט: מד"א
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מחבל התנגש ברכב ישראלי בחאוורה, פרק מהרכב עם נשק ריסס את הרכב וברח. בתוך הרכב היו 2 הנוסעים, תושבי הר ברכה, שנפגעו אנוש ופונו תוך כדי החייאה. מצוד גדול אחר המחבל.

חובש רפואת חירום במד"א גיל ביסמוט סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את 2 הפצועים שוכבים בסמוך לרכב כשהם מחוסרי הכרה. יחד עם כוח רפואה של צה"ל הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח, הכנסנו אותם לניידות טיפול נמרץ צבאיות והם פונו לבי"ח כשמצבם קשה."

מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך לדיווח הראשוני, מחבל הגיע ברכב לצומת עינבוס שבמרחב חטיבת שומרון ופתח בירי לעבר רכב ישראלי שחלף במקום. כתוצאה מהירי נפגעו שני אזרחים שפונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. כוחות צה"ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים."

ראש מועצת בית אל שי אלון על הפיגוע בחווארה שהיה בזירה סיפר "הירי התרחש ממש מאחוריי. זה היה נראה נורא – הירי היה מטווח אפס. אתה מוקף מימין ומשמאל, אין אפשרות לצאת. לא ייתכן שמחבלים יכולים להחזיק נשק בכזו קלות ולירות בחופשיות מטווח אפס לאור יום. הפיגוע הנורא הזה מראה שוב כי יש חוסר משילות מוחלט ביהודה ושומרון והאיום על התושבים היהודים באזור הוא ממשי יותר מאי פעם. צריך להכניע את הטרור אחת ולתמיד, לצאת למלחמת חורמה כנגד מבקשי רעתנו ולהחזיר את הביטחון לתושבים כמו שהובטח לנו".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר בתגובה ""פיגוע טרור קשה ביותר שני נרצחים , כל צוותי המועצה מטפלים במה שצריך לטפל. לצערנו, כאזור ספר זו לא הפעם הראשונה באירועים קשים כאלה. מידי שנה אנחנו מתריעים על אירועים קשים הללו ועל אוזלת היד מול הטרור הפלסטיני של המחבל אבו מאזן שמחבל, מסית ומשלח."

השר ישראל כ״ץ וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אמר "בזמן שבירדן מתקיימת פסגה כדי למנוע הידרדרות והסלמה בשטח, מחבל נתעב מבצע פיגוע ירי רצחני שגודע את חייהם של שני אזרחים ישראלים שנסעו ברכבם.
אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומחזק את ידי כוחות הביטחון שפועלים כעת בשטח במטרה לשים ידם על המחבל."

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן קטע את דיון הוועדה על חוק יסוד: השפיטה וקרא פרק תהילים לרפואת הפצועים בפיגוע במחסום חווארה "אנחנו מקבלים עדכון על פיגוע קשה עם שני פצועים שעוברים כרגע החייאה בצומת חווארה, ואני רוצה לקרוא פרק תהילים לרפואתם ומקווה שנשמע בשורות טובות". לאחר סיום הקריאה אמר: "שיהיה פרק התהילים הזה לרפואתם של הפצועים ואני מקווה שהקב"ה יאמר לצרותינו די".

בארגון 'תורת לחימה' כתבו "שוב פיגוע ירי נגד יהודים בלב השומרון עם תוצאה קשה מנשוא. השטח מוצף באלפי מחבלים עם נשק כולל צה"לי, והלחימה בטרור מתבצעת במשורה. העם בחר בממשלה שתצא למערכה, לביעור וחיסול קיני הטרור, איסוף אלפי כלי הנשק, וגירוש מעגלי התמיכה של המחבלים.
אנו קוראים לשר הביטחון יואב גלנט: חדל מיד מקידום מדיניות ההכלה של הממשלה הקודמת. יהודים משלמים בדם. לא יתכן שיש עדיין חופש תנועה למחבלים. לא יתכן שבשכם וג'נין מחבלים חמושים נעים לאור יום מבלי להיות מחוסלים. לא יתכן שללוחמים מופצות הוראות פתיחה באש הזויות.
עם ישראל בחר בממשלת ימין, וחובת הממשלה לחסל את קיני הטרור. צא כבר למערכה!"

דובר חמאס חאזם קאסם בירך על הפיגוע: "הפעולה בחווארה היא תגובה טבעית על הפשעים של ישראל, שהאחרון שבהם היה הטבח בשכם. ההתנגדות בגדה תישאר נוכחת ותפעל להסלמה, ושום תוכנית או פסגה לא יוכלו לעצור אותה".

השרה סטרוק בתגובה אמרה: "הפיגוע בחווארה מחייב החזרה מיידית של המשלחת הישראלית מ"פסגת" עקבה. אין מקום למפגש-פסגה עם מי שמשלמים לרוצחי יהודים,
30 שנה אחרי הסכם אוסלו האומלל, מן הראוי שנבין שהרש"פ היא הבעיה ולא הפתרון.
את ההיערכות לרמדאן נבצע בעצמנו, ללא "הסתייעות" במי שקמים עלינו לכלותנו. תנחומי למשפחות!"

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של מיכאל גמליאל
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו