יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

מבצע חילוץ החטופים: כך הושמדה המנהרה לאחר חילוצם של 7 החללים

כך כוחות צה"ל השמידו את המנהרה ממנה חולצו 7 חללים חטופים בשבוע שעבר. מפקד מבצע החילוץ: "נחושים להחזיר את כולם הביתה".• צפו

22:01 ,30/05/24
דובר צהל
קרדיט: דובר צהל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

כוחות צה"ל השמידו את תוואי המנהרה התת-קרקעית ממנה חולצו בשבוע שעבר שבעה חללים חטופים. ההשמדה בוצעה לאחר שנשלל כל חשד להימצאות חטופים נוספים במרחב.

המנהרה הושמדה באמצעות כלים הנדסיים, פיצוצי מוקשים ואמצעים טכנולוגיים נוספים על ידי לוחמי יחידת יהל"ם. הפעולה נעשתה במסגרת מבצע חילוץ החטופים שכלל מאמצי מודיעין וחילוץ ממושכים.

השמדת המנהרה הגיעה בעקבות חילוצם של 7 חללים חטופים בשני מועדים שונים במהלך השבוע שעבר. תת-אלוף דן גולדפוס, מפקד אוגדה 98 שפיקד על המבצע, נצפה בתוך המנהרה טרם השמדתה.

"אנו נחושים ומוכנים להילחם בשביל להחזיר את כולם הביתה", אמר גולדפוס לכוחותיו בתוך המנהרה. דבריו מדגישים את הנחישות להמשיך ולחלץ חטופים נוספים אם ישנם כאלה.

מאמצי המודיעין, האיסוף והמחקר שהובילו למציאתם של שבעת החללים החטופים שחולצו, נוהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין של צה"ל. המפקדה פעלה בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי (שב"כ), מודיעין השטח האוגדתי ויחידות נוספות של צה"ל.

המאמץ המודיעיני כלל איסוף מידע, ניתוח אינדיקציות מודיעיניות וריכוזן לתמונת מצב מלאה שהועברה לכוחות הלוחמים. כוחות החילוץ בשטח כללו לוחמים מיחידת יהל"ם של שירות הבטחון הכללי, חיילים מיחידת 504 ומיחידה מיוחדת נוספת של אגף המודיעין.

החילוץ הוביל לחילוצם של שבעה חללים חטופים בשני מועדים שונים במהלך השבוע שעבר. לאחר החילוץ המוצלח והבדיקות שנשללו כל חשש להימצאות חטופים נוספים במנהרה, הוחלט על השמדתה המלאה על ידי כוחות צה"ל.

ההשמדה המלאה של תוואי המנהרה התת-קרקעית באה לאחר סיום פעולות החילוץ והחיפוש אחר חטופים נוספים במרחב. תת-אלוף גולדפוס ציין בפני כוחותיו כי "אנחנו נחושים ומוכנים להילחם כדי להחזיר את כולם הביתה".

דבריו של המפקד מצביעים על הנחישות להמשיך בחיפושים ובמאמצי החילוץ עד אשר יובטח חזרתם של כל החטופים בשלום. לאחר מילוי המשימה הזו במנהרה זו, הוחלט להשמיד את המנהרה באופן סופי באמצעות כלים הנדסיים, מטעני נפץ ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

קרדיט: דובר צהל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל חי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו