שבת, 05/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

כמה פשוט: זו התוכנית הגאונית של צה"ל לטיפול במנהרות החמאס

על פי חשיפה של ה'וול סטריט ז'ורנל', צה"ל מתכנן להציף את מנהרות הטרור של חמאס ברצועת עזה בכמויות עצומות של מי ים, על מנת להרוס אותן.

09:51 ,05/12/23
דובר צה
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

על פי חשיפה של ה'וול סטריט ז'ורנל', צה"ל שוקל ברצינות לבצע מהלך דרמטי שמטרתו לפגוע אנושות ביכולות הצבאיות של חמאס – הצפה של מערך המנהרות הענק של הארגון ברצועת עזה, על ידי שאיבה של כמויות אדירות של מי ים לתוכן.

על פי הדיווח, מדובר בתוכנית מבצעית מתקדמת שגובשה על ידי צה"ל ואף קיבלה את אישורה העקרוני של ארצות הברית, חרף החשש שהדבר יפגע בתשתיות אזרחיות ובמערכות המים ברצועה.

נטען כי צה"ל כבר התחיל בהיערכות מבצעית לקראת המהלך, שכוללת בין היתר הצבת 5 משאבות ענקיות לאורך הגדר ברצועה, שיאפשרו שאיבה של כמויות מים אדירות מן הים והזרמתן ישירות למנהרות של החמאס. לפי המקורות, אם התוכנית תאושר סופית ותצא לפועל, כל מערך המנהרות של חמאס צפוי להיות מוצף ומשותק בתוך שבועות בודדים.

מדובר במהלך משמעותי שיפגע קשות ביכולות הצבאיות וההברחה של החמאס, אך החשש הוא שהצפת המנהרות עלולה לפגוע גם בחיילים החטופים הישראלים, המוחזקים שם. ייתכן שזו הסיבה להיסוס של ישראל לאשר את התוכנית הנועזת, שהשלכותיה רחבות מאוד.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אליה מן
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו