יום ראשון, 07/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

כוחות אמריקניים הגיעו לאזור הים האדום לקראת תקיפת החות'ים

בעקבות התקפות חוזרות של החות'ים על ספינות בים האדום, ארה"ב שוקלת לראשונה תקיפה צבאית בתימן כדי להרתיע אותם. אולם ממשל ביידן חושש מאיראן

09:24 ,17/12/23
דוברות החותים
קרדיט: דוברות החותים
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בכירים בממשל האמריקני של הנשיא ג'ו ביידן שוקלים בימים אלו אפשרויות לביצוע תקיפה צבאית נגד מורדי החות'ים בתימן. זאת בעקבות גל התקפות חדש שביצעו החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, על ספינות מסחריות השטות במימי הים האדום בשבועות האחרונים.

על פי דיווח באתר החדשות האמריקני "פוליטיקו", שני בכירים בממשל אישרו כי הפנטגון כבר העביר לאזור את נושאת המטוסים "אייזנהאואר" מן המפרץ הפרסי אל מול חופי תימן במפרץ עדן. הצעד נועד לאפשר תגובה מהירה של ארצות הברית להתקפות החות'ים, והצבא אף סיפק למפקדים האמריקניים מגוון אופציות לתקיפת מטרות של המורדים.

עם זאת, הדיווח ב"פוליטיקו" מוסיף כי עד כה נרתע ממשל ביידן מלאשר תקיפה שכזו, מחשש שהדבר יוביל להסלמה מסוכנת עם איראן התומכת בחות'ים. בעבר אף המליצו גורמים בפנטגון לנשיאים הקודמים שלא לבצע תקיפה בתימן, מאותן סיבות.

אולם נראה שהפעם, עקב התגברות משמעותית בהיקף ההתקפות החות'יות על ספינות בים האדום בשבוע האחרון, ייתכן שבכירים בממשל האמריקני ישנו את עמדתם וימליצו לנשיא ביידן על תגובה צבאית. המטרה תהיה להרתיע את המורדים מלבצע פעולות נוספות.

מאז פרוץ מלחמת האזרחים בתימן ב-2014, איראן מספקת סיוע צבאי ולוגיסטי נרחב למורדי החות'ים במאבקם נגד ממשלת תימן המוכרת בינלאומית. בנוסף לכך, איראן תומכת גם בארגוני טרור במזרח התיכון כמו חמאס ברצועת עזה וחזבאללה בלבנון. עבור איראן, החות'ים הם כלי נוסף למימוש האינטרסים שלה באזור.

לכן, תקיפה אמריקנית של החות'ים בתימן עלולה בהחלט להוביל למשבר ביחסים בין וושינגטון לטהראן. וזו בדיוק הסיבה לחששותיו של ממשל ביידן מהרעת היחסים עם איראן בעקבות מהלך שכזה. אך מנגד, שתיקה אמריקנית עלולה להתפרש כחולשה ולהוביל להסלמה נוספת מצד החות'ים.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ישראל מרדכי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו