יום שישי, 18/10/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

ישראל נערכת לתקיפה באיראן ללא פגיעה במתקני גרעין

ישראל הודיעה לארה"ב שתמנע מפגיעה במתקני גרעין ונפט באיראן. המטרות יכללו משגרי טילים, בסיסים צבאיים ומבני ממשל מרכזיים.

08:13 ,16/10/24
בינה מלאכותית
קרדיט: בינה מלאכותית
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

ישראל מתכוננת לתקיפה רחבה באיראן בעקבות מתקפת הטילים האיראנית על שטחה, אך לפי מקורות ישראליים שנמסרו לעיתון הניו יורק טיימס, ישראל הבטיחה לארה"ב כי תימנע מפגיעה במתקני גרעין או מתקני נפט במסגרת התקיפה הצפויה. זאת מתוך רצון לצמצם את הסיכון להסלמה רחבת היקף, שעלולה להוביל למלחמה כוללת בין שתי המדינות.

מקורות ישראליים הסבירו כי המטרות שתותקפנה יהיו בעיקר מטרות צבאיות, והדגישו שהמתקפה לא תתמקד באתרים אסטרטגיים כמו מתקני העשרת אורניום. ההבטחה נועדה להפחית את החשש האמריקני מהסלמה נוספת במזרח התיכון, במיוחד לנוכח הבחירות הקרבות לנשיאות בארה"ב בעוד כשלושה שבועות.

למרות ההבטחה לארה"ב, לישראל יש יכולת לפגוע במגוון רחב של מטרות צבאיות באיראן, כמו משגרי טילים, מפעלי כטב"מים (כלי טיס בלתי מאוישים), ואתרי אחסון טילים. בנוסף לכך, התקיפה עשויה לכלול פגיעה בבסיסים צבאיים, מבני ממשלה מרכזיים ומעבדות מחקר הקשורות לתוכנית הגרעין האיראנית.

שני גורמים ישראליים, בעלי ידע בנושא, ציינו שישראל לא מתכוונת לוותר על פגיעה במעבדות גרעין, גם אם לא תתקוף את מתקני הגרעין עצמם במסגרת המתקפה הנוכחית. ההחלטה להתמקד במטרות צבאיות ובמתקנים שאינם קשורים ישירות לתוכנית הגרעין מגיעה לאחר לחץ אמריקני למנוע הסלמה נוספת.

הנשיא ג'ו ביידן הזהיר את ישראל מפני תקיפה שעלולה להוביל להסלמה נוספת במזרח התיכון, והבהיר שתגובה ישראלית למתקפה האיראנית צריכה להיות "פרופורציונלית". שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הבהיר לשר הביטחון יואב גלנט כי ארה"ב מצפה מישראל לנקוט בצעדים זהירים, במטרה למנוע תרחיש שבו איראן מגיבה בתוקפנות נוספת.

למרות החששות האמריקניים, בכירים בפנטגון מביעים בשקט דאגה מכך שישראל עשויה לפעול באופן עצמאי ולצאת למתקפה רחבה, מתוך הערכה שאולי זו תהיה ההזדמנות האחרונה שלה לפגוע בתוכנית הגרעין האיראנית בטרם האיראנים יחזקו את מערך ההגנה שלהם.

בעוד שישראל הבטיחה שלא לפגוע במתקני הגרעין והנפט בשלב זה, גורמים בישראל מציינים כי ייתכן שבעתיד ישראל תוכל לתקוף מטרות גרעיניות במסגרת סבב לחימה נוסף מול איראן. עם זאת, ההחלטה הנוכחית נועדה לשמור על איזון עדין בין פגיעה באינטרסים צבאיים של איראן לבין מניעת הסלמה בלתי מבוקרת.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אריאל לוי
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו