שבת, 28/09/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

חשש בוושינגטון: ישראל עשויה לאבד יכולת הגנה מול חיזבאללה

בכירים בממשל ביידן מודאגים מהאפשרות שמערך ההגנה האווירי של ישראל, כולל כיפת ברזל, יקרוס במקרה של מלחמה כוללת עם חיזבאללה

22:00 ,20/06/24
משרד הביטחון
קרדיט: משרד הביטחון
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

בכירים בממשל ביידן הביעו דאגה עמוקה מהאפשרות שמערך ההגנה האווירי של ישראל, כולל מערכת כיפת ברזל, יקרוס במקרה של מלחמה כוללת עם חיזבאללה. על פי דיווחים לרשת CNN, החשש העיקרי הוא שמערכת כיפת ברזל לא תעמוד בפני ארסנל הטילים והמל"טים העצום של חיזבאללה, הנתמך על ידי איראן.

בישראל מתכננים להעביר משאבים מעזה לצפון כהכנה למתקפה אפשרית נגד חיזבאללה. גורם ישראלי בכיר העריך שלפחות כמה סוללות כיפת ברזל יהיו משותקות במתקפה כזו, במיוחד מול נשק מדויק שחיזבאללה אוגר במשך שנים בעזרת איראן. חיזבאללה פרסם לאחרונה סרטון שבו נראה מל"ט פוגע בסוללת כיפת ברזל בצפון ישראל, מה שהעלה את רמת הדאגה בממשל האמריקאי.

בכירים בממשל ביידן הזהירו את ישראל מהשלכות אפשריות של מלחמה כוללת עם חיזבאללה, שעלולה להוביל למלחמה רחבה יותר ששני הצדדים לא רוצים. ארה"ב מנסה למנוע מלחמה כוללת, אך מכירה בכך שהמצב בגבול הצפוני של ישראל הגיע לנקודת מפנה מסוכנת. "העובדה שהחזיקו את החזית בלי מלחמה כל כך הרבה זמן היא נס", אמר בכיר אמריקאי.

בכיר אמריקאי הדגיש כי ההשלכות של מלחמה רחבה יותר בין ישראל לחיזבאללה עשויות להיות הרסניות. לחיזבאללה יש ארסנל אדיר של רקטות, טילים ומל"טים, שרובם רקטות קצרות טווח, אך חלקם יכולים להגיע לעומק ישראל עם יכולת דיוק גבוהה. צה"ל מעריך כי לחיזבאללה יש כ-150,000 רקטות וטילים, כולל אלפי אמצעי לחימה מדויקים.

במהלך נסיעתו האחרונה של שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, למזרח התיכון, הוא אמר לבכיר ערבי כי ישראל מתכננת לפתוח בפלישה ללבנון. הכוח הלוחם של חיזבאללה גדול יותר מזה של חמאס, עם 40,000 עד 50,000 לוחמים, ונראה שחלק מהם בעלי ניסיון קרבי רב.

בישראל נערכים למלחמה קרקעית נרחבת מול חיזבאללה. הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר לאחרונה בסוללות ההגנה האווירית בגבול הצפון ואמר: "ההגנה הזו נותנת הרבה מאוד ביטחון לאזרחים ולצה"ל, אבל אנחנו לא מסתפקים בזה, יש לנו עוד כוחות רבים בצה"ל שעוסקים בהתקפה על חיזבאללה".

הלוי ציין כי ישראל מחזיקה ביכולות חזקות הרבה יותר מאלו שהאויב מכיר ושהן ייכנסו לשימוש בזמן הנכון. המבחן של צה"ל הוא להגן היום, לנצח מחר ולהחזיר את התושבים למציאות בטוחה לאחר המלחמה.

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של ג'ק סלומון
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו