יום שלישי, 02/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

חיסול דרמטי: בכיר במשמרות המהפכה חוסל בתקיפה אווירית בסוריה

מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון חוסל בתקיפה ומבנה הקונסוליה האיראנית בדמשק נחרב לחלוטין. חשש מהסלמה אזורית

19:36 ,01/04/24
תקשורת ערבית
קרדיט: תקשורת ערבית / זירת הפיצוץ בדמשק
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראנית חוסל היום (שלישי) אחר הצהריים בתקיפה אווירית שיוחסה לישראל. התקיפה, שכוונה לעבר בניין הקונסוליה האיראנית בשכונת אל-מזה בדמשק, הביאה להרס מוחלט של המבנה ולמותם של שמונה בני אדם, ביניהם מוחמד רזא זאהדי (חסן מהדוי), שכיהן כמפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון.
זאהדי, שנחשב לגורם האיראני הבכיר ביותר שחוסל על ידי ישראל מאז תחילת המלחמה, מילא בעבר תפקידים בכירים רבים במשמרות המהפכה, ופיקד הן על הכוחות האוויריים והן על הכוחות היבשתיים של הארגון. חיסולו מהווה מכה קשה לאיראן, ומעורר חשש מפני הסלמה אזורית.
התקיפה התרחשה סביב השעה 17:00 בערב, כאשר מטוסי קרב ישראליים תקפו את המבנה מכיוון הגולן הסורי. סוכנות הידיעות הסורית SANA ציטטה מקור צבאי שאמר: "האויב הישראלי פתח בתוקפנות אווירית מכיוון הגולן הסורי, שכוון לבניין הקונסוליה האיראנית בדמשק". לדבריו, "התקיפה הובילה להרס של הבניין כולו וכל מי שהיה בפנים נהרג או נפצע".
המבנה שהותקף הוא מבנה הקונסוליה האיראנית ששימש גם כמקום מגורים עבור שגריר איראן בסוריה, והוא נחרב לחלוטין בתקיפה. השגריר האיראני עצמו לא נפגע בתקיפה.
בבלוג המודיעין "אינטלי טיימס" מציינים כי תמונות מזירת הפיצוץ רומזות לכך שבמקום ביקרה משלחת רמת דרג, זאת על סמך שיירת המכוניות הדיפלומטיות שחנתה מול המבנה.
יצויין כי סמוך למבנה הקונסוליה האיראנית שהותקף, נמצאות גם שגרירות קנדה ובית החולים אל ראזי. עובדה שחייבה לנקוט בדיוק מרבי במהלך התקיפה.

תקשורת ערבית

קרדיט: תקשורת ערבית / תקיפת הקונסוליה האיראנית בדמשק

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

תגובה אחת
כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. עובדיה כ הגיב:

    מעולה ככה צריך, לתקוף וליזום כל הזמן חיסולים של בכירים המשיכו כך

כתבות נוספות של חיים י
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו