יום חמישי, 04/07/2024
האנשים שלי
עמוד הבית » צבא וביטחון

השיג צבאי: צה"ל השתלט על מעוז המודיעין והשליטה של החמאס, צפו

כוחות צה"ל ביצע פשיטה ממוקדת על "המוצב המזרחי" של חמאס בעזה, ששימש כמרכז שליטה אסטרטגי של הארגון. בפעולה השתלטו על מעוז המודיעין של החמאס

14:43 ,02/01/24
דובר צה
קרדיט: דובר צה"ל
בואו לכתוב בחבּוּרֶה!

חבּוּרֶה בנויה מתוכן גולשים.
גם אתם מעוניינים לכתוב ולהשפיע?
הצטרפו והעלו עכשיו את התוכן שלכם

הצטרפות

כוחות צה"ל תקפו את אחד ממעוזי הכוח המרכזיים של חמאס ברצועת עזה – "המוצב המזרחי" בעיר עזה. בפשיטה המורכבת הושמד מתחם של 37 מבנים שכללו חדרי מבצעים לניהול הלחימה ברצועה, וכן בונקר תת-קרקעי בעומק של כ-20 מטרים ששימש את בכירי חמאס.

על פי הדיווחים, לוחמי חטיבת הקומנדו 401 ביצעו את הפעולה הממוקדת במתחם הממוקם בלב אוכלוסייה אזרחית וכולל בתי מגורים, בתי ספר ובתי חולים. בפשיטה התגלה בונקר תת-קרקעי נרחב עם חדר מבצעים גדול ששימש את הנהגת חמאס לניהול הקרבות ברצועה. כמו כן נמצאו חמישה פירים המובילים לבונקר בעומק עשרות מטרים.

כוחות הקומנדו סרקו את המנהרות והתעמתו עם מחבלי חמאס. בקרב שהתפתח בתת-הקרקע חיסלו הלוחמים את כל המחבלים. בנוסף, כוחות הנדסה פוצצו והשמידו את הפירים ומערכת המנהרות כולה.

בקרבות הקשים שהתנהלו במהלך הפשיטה על המוצב נהרגו 3 לוחמי צה"ל – סרן ירון אליעזר ציטיז, סמ"ר אפרים יכמן וסמ"ר איתי בוטון. הם נפלו בעימות ישיר עם מחבלים שירו מקומות גבוהים במתחם.

דובר צה"ל מסר כי מדובר במהלומה אסטרטגית קשה לתשתיות הצבאיות של חמאס: "פגענו קשות במרכז שליטה ובקרה מרכזי של הארגון ששימש את כל הלחימה ברצועה". מומחים מעריכים כי הפגיעה תקשה על חמאס לנהל קרבות נגד צה"ל בעתיד.

צפו בתיעודים 

קרדיט: דובר צה"ל

קרדיט: דובר צה"ל

חבּוּרֶה מספקת פלטפורמה לכותבי תוכן ואינה אחראית על איכות ואמינות התוכן ובכלל. לדיווח על טעות או הפרת זכויות ולכל דיווח על התוכן לחץ כאן. ייתכן שהתמונות בכתבה יהיו כפופות לזכויות יוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבות נוספות של אביחי בוחבוט
עוד באותו מדור
ajax loader
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
- תוכן בבדיקה טרם עלה לאתר -
האפליקציה שלנו מחכה לכם התקינו עכשיו